01.09.2022
З 01 вересня 2022 року в ДНЗ №45 «Теремок» реогранізовано групу загального розвитку в інклюзивну групу для виховання і розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Відкриття інклюзивної групи - це крок назустріч дитині, це нові підходи до навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку. Головний принцип роботи інклюзивної групи ДНЗ № 45 - не дитина повинна підлаштовуватися під загальну систему освіти, а саму систему потрібно спрямувати на урахування потреб кожної окремої дитини з особливими освітніми потребами. Саме при такому підході в освітньому процесі - переваги отримують всі.
Для забезпечення результативності корекційно-розвиткової роботи, координації діяльності всіх учасників освітнього процесу в інклюзивній групі, наказом завідувача ДНЗ №45 Мазуренко Г.Ф., створено Команду психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами у складі:
- Мазуренко Г.Ф., завідувач ДНЗ;
- Вовк В.П. - вихователь-методист;
- Дяченко В.М. - практичний психолог;
- Вернигор Н.К.- сестра медична старша;
- Голуб Н.П. - вихователь;
- Свята І.М. – вихователь;
- Душка Н.В. - асистент вихователя;
- батьки дітей.
Основні завдання, які визначила Команда психолого - педагогічного супроводу дітей з ООП:
1. Збір інформації про особливості дитини, її інтереси, труднощі і обмеження, освітні потреби з метою визначення та реалізації належної підтримки, вжиття адекватних заходів.
2. Всебічне обговорення особливостей (труднощів) розвитку дитини з урахуванням інформації різних фахівців з метою визначення характеру та причин відхилень в розвитку та поведінці;
3. Прийняття консолідованого рішення про специфіку змісту освіти і навчання з урахуванням рекомендацій психолого-медико-педагогічної консультації.
4. З’ясування потенціалу розвитку дитини, актуалізація її позитивних особистісних якостей.
5. Розробка та реалізація Індивідуальної програми розвитку дитини.
6. Моніторинг динаміки загального психічного розвитку дитини, консультування і вирішення складних, конфліктних ситуацій.
7. Ведення документації, що відображає актуальний розвиток дитини, динаміку її стану, рівень успішності; збір портфоліо.
05.09.2021.
Інклюзивна освіта
Умови доступності закладу дошкільної освіти № 45 "Теремок"
для навчання осіб з особливими освітніми потребами
У ДНЗ № 45 “Теремок” працює:
Приміщення обладнані системами центрального опалення та вентиляції, що забезпечують сприятливі мікрокліматичні умови внутрішнього середовища. У закладі дотримується повітряно – тепловий режим. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням всіх видів провітрювання (наскрізне, кутове, однобічне).
Навчальні меблі групових кімнат відповідають віковим та морфофункціональним особливостям дітей, враховується специфіка освітнього процесу.
Розташування меблів і обладнання, кімнатних рослин сприяє максимальному використанню денного світла і рівномірному освітленню приміщень. Усі приміщення закладу мають природне освітлення. З вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення – люмінесцентних ламп. Світло на робочі місця падає ліворуч.
При оздоблені навчальних приміщень враховано такі вимоги: стіни світлих тонів; меблі, парти – кольору натурального дерева; стелі, двері, віконні рами – білі.
Територія, будівля, приміщення ЗДО утримуються в належному стані.
В інклюзивній групі педагоги використовують у роботі з дітьми дидактичний матеріал та обладнання: для розвитку дрібної моторики, бізіборд, рамки Монтессорі, кінетичний пісок, масажні м’ячики.
Для дітей діє спортивна зала, де наявне спеціальне обладнання: килимки здоров’я, шведські спортивні стінки, похилі рельєфні дошки, ребристі дошки, фітбольні м’ячі та інше.
Поради вихователям, в групах яких виховується
дитина з особливими освітніми потребами:
1. Навчіться толерантно ставитися до особливих дітей, але в ніякому разі не акцентувати увагу на це дитині.
2. Сприяйте тому, щоб кожна дитина відчула себе прийнятою.
3. Сприяйте створенню у дитячому колективі атмосфери доброзичливості, справедливості й терпимості.
4. Надавайте індивідуальну підтримку, але при цьому не відокремлюйте дітей з особливими потребами від основної групи дітей.
5. Намагайтеся наблизити виховні, навчальні та розвиткові завдання до потреб і можливостей такої дитини.
6. Співпрацюйте з іншими педагогами (вчителем - логопедом, практичним психологом), медичними працівниками та батьками в одній команді.
Рекомендації педагогам для успішної взаємодії з сім’ями
в яких виховуються діти з особливими освітніми потребами:
- наголошуйте на цінності дитини та необхідності розвитку її сильних сторін,
- намагайтеся зрозуміти батьків, прислухайтеся до їхньої точки зору, приймайте їхню позицію,
- умійте бачити в дитині індивідуальність, незалежно від наявних вад розвитку,
- домовляйтеся з батьками про обмін інформацією про розвиток дитини вдома і в ЗДО,
- боріться зі стереотипами,
- не жалійте батьків, це заважає ефективній взаємодії,
- спільно вирішуйте проблеми,
- плануйте свою діяльність спільно з батьками.
Рекомендації батькам в сім’ях яких виховується
дитина з особливими освітніми потребами:
10.09.2021
Організація соціальної взаємодії направленої на гармонізацію дитячих взаємовідносин в інклюзивній групі ЗДО
Методичні рекомендації для педагогів інклюзивних груп
Світ дітей з особливими освітніми потребами особливий та різнобарвний. Вони вчаться жити повноцінним життям, тому завдання дорослих – допомогти їм у цьому, але головне – не нашкодити дитині своїми стараннями. Тож давайте працювати разом і допомагати дітям адаптуватися в нашому непростому світі. І об’єднавши зусилля, ми впевнені -
кожна дитина знайде своє призначення в житті.
02.09.2021
КОЛИ Є ПОТРЕБА ЗВЕРНУТИСЯ З ДИТИНОЮ В ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР
• дитина почала пізніше гуліти, тримати голівку, тягнутися до іграшок, хапати їх, захлинається при смоктанні, із запізненням
навчилася сидіти, повзати і ходити;
• до трьох років у дитини не з'явилося мовлення, вона спілкується за допомогою жестів та окремих складів;
• з іграшками і до цього часу гратися не може, лише на короткий термін дитину може привабити чужа або нова
іграшка;
• дитина неуважна, казки не слухає, не розуміє їх змісту, погано запам'ятовує вірші;
• у поведінці дитини є моменти, які Вас хвилюють: малюк дуже рухливий, неслухняний або, навпаки, млявий, повільний, у нього
повсякчас змінюється настрій;
• Ви бачите ці особливості, але у Вас десь жевріє надія, що дитина переросте і буде такою, як і всі.
• У дитини є труднощі в засвоєнні освітньої програми чи навчальних предметів.
• Педагоги скаржаться, що у дитини с труднощі в навчанні, конфлікти в класі, агресивність
• Дитина часто відчуває себе втомленою, не бажає вчитись, виконувати домашні завдання, відвідувати школу.
• Дитина, на Ваш погляд, надто рухлива, або, навпаки, довго думає, гірше інших навчається, погано говорить.
ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, НЕОБХІДНИХ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ОЦІНКИ:
• документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;
• свідоцтво про народження дитини;
• індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);
• форма первинної облікової документації № 112/0 “Історія розвитку дитини”, затвердженої МОЗ, у разі потреби — довідка від
психіатра;
• психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання,
підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;
• попередні висновки ПМПК та рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
• висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг із
зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.
КОМПЛЕКСНА ОЦІНКА ПРОВОДИТЬСЯ ФАХІВЦЯМИ ІНКЛЮЗИВНО-РЕЗУРСНОГО ЦЕНТРУ ІНДИВІДУАЛЬНО ЗА ТАКИМИ НАПРЯМАМИ:
• оцінка фізичного розвитку дитини / визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної
моторики, способу пересування тощо. Таку оцінку проводить вчитель-реабілітолог;
• оцінка мовленнєвого розвитку дитини / визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності
мовленнєвого порушення та його структури. Таку оцінку проводить вчитель-логопед;
• оцінка когнітивної сфери дитини / визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять,
мислення, уява, увага. Таку оцінку проводить практичний психолог;
• оцінка емоційно-вольової сфери дитини / виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної
поведінки та її причин. Таку оцінку проводить практичний психолог;
• оцінка освітньої діяльності дитини / визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до освітньої програми
або основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного віку. Таку оцінку проводить вчитель-дефектолог.
Адреса:
ДНЗ №45 "ТЕРЕМОК"
вул. В.Чорновола, 233/а,
Черкаси, 18028
Телефон: (0472) 64-61-77
em@il: dnz_45@ukr.net