15.03.2021
СТИСЛА ХАРАКТЕРИСТИКА ІННОВАЦІЙНИХ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ
ШАНОВНІ ПЕДАГОГИ І БАТЬКИ!
Докорінні зміни в суспільстві створили реальні передумови для демократизації та гуманізації школи. Інтенсивно розроблюються нові освітні стратегії, переглядаються й по-новому розглядаються процеси, що відбуваються сьогодні в педагогічній освіті та практиці, окреслені подальші перспективи розвитку основних напрямів освіти. Джерела механізму саморозвитку дошкільних закладів і початкової школи – неодмінна складова творчості педагогів, їхньої інноваційної діяльності.
Загальна мета інноваційної діяльності у ЗДО – покращення здатності педагогічної системи дошкільного закладу досягати якісно більш високих результатів освіти дошкільників. А сприяє цьому використання інноваційних освітніх технологій.
Пропоную вашій увазі перелік інноваційних освітніх технологій, вибирайте для своєї освітньої діяльності, а батьки – для того, щоб дітям цікаво було займатися вдома з вами!
БАНК ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА МЕТОДИК
№ п/п |
Назва технології |
Автор |
Зміст |
Лінія розвитку |
1. |
Навчання дошкільників творчому розповіданню за картиною. |
Т.А. Сидорчук А. Б. Кузнецова |
Навчання описовим та творчим розповідям за картиною шляхом застосування серії дидактичних ігор та ігрових прийомів, методів складання загадок А.А. Нестеренко, елементів ТРВЗ. |
М. |
2. |
Розвиток мовленнєво-творчої діяльності дошкільників. |
Н. Гавриш |
Розкрито суть поняття «мовленнєво-творча діяльність».Описано методи, прийоми, форми організації роботи з даної проблеми. |
М. |
3. |
Навчання дітей старшого дошкільного віку розповіді за ілюстраціями. |
О.І. Білан, К. Крутій |
Методика навчання дітей описовим розповідям за ілюстраціями . |
М.
|
4. |
Методика навчання дошкільників роботі з серією картинок. |
С. Лелюх Т. Сидорчук |
Описано організацію роботи та подано систему ігрових вправ для навчання дітей розповіданню за серією картинок. |
М. |
5. |
Технологія формування діамонологічної компетентності у дошкільників. Навчання дітей розповіданню за схемою |
О.І Білан К. Крутій |
Формування діамонологічної компетенції шляхом застосування методу моделювання (використання описових схем-моделей). |
М. |
6. |
Художнє слово і дитяче мовлення. |
Н. Гавриш |
Методика використання творів художньої літератури і фольклору. |
|
7. |
Методика Глена Домана. |
Г. Доман |
Розвиток здібностей і талантів немовлят і дітей раннього віку. |
П. М. Х-Е К. |
8. |
Після 3-х уже пізно. |
М. Ібука |
||
9. |
Художники в памперсах. |
М. Гношинська |
||
10. |
Як розвивати дітей здібними? |
П.В. Тюлєнєв |
||
11. |
Технологія саморозвитку |
М. Монтессорі |
В основу технології покладено положення про інтенсивний інтелектуальний розвиток особистості в ранньому віці. |
П. К. М. |
12. |
Розуміння грамотності. Навчання читанню та письму. |
Є.Є.Шулешко |
Авторська методика навчання грамоті шляхом використання наочного посібника «Акваріум» |
М. К.
М.
М. |
13. |
Вчимося читати. |
Л. Шелестова |
Навчання читанню в ігровій формі в процесі різних видів діяльності на основі складового принципу. |
|
14. |
Методика раннього навчання грамоти. |
М.О. Зайцев |
Використання складового принципу навчання читання через гру в кубики. |
|
15.
|
Казкові лабіринти гри. |
В. Воскобович |
Технологія інтенсивного розвитку інтелектуальних здібностей у дітей 3-7 років через використання авторських ігор: геоконт, квадрат Воскобовича та інш. |
П. К. |
16. |
Граматика фантазії. Карти Проппа. |
Д.Родарі В.Я.Пропп |
Розвиток творчих здібностей шляхом казкотерапії. |
Х-Е К. С-М Е-Ц
К.
К.
М.
Х-Е |
17. |
Чудеса на піску. |
Т.М. Грабенко Т.Д. Зінкевич-Євстігнєєва |
Дано опис використання пісочної ігротерапії в навчально-виховній та корекційній роботі. |
|
18. |
Вчіться фантазувати |
Н. Єгорова |
Розвиток сенсорних можливостей дітей через використання різних аналізаторів:візуальних, слухових, тактильних. |
|
19. |
Теорія розв’язання винахідницьких завдань (ТРВЗ). |
Г. Альтшуллкр |
Розвиток творчої уяви, мислення, творчих здібностей, винахідливості через систему методів і прийомів ТРВЗ. |
|
20. |
Різнокольорові сни. |
О. Пантелеєва О. Покровська |
Використання логоритмики для подолання мовних порушень шляхо розвитку, виховання та корекції рухової сфери у поєднанні зі словом, музикою. |
|
21. |
Виховання творчості. |
В.А. Левін |
Шляхи формування дитячої літературної творчості. |
|
22. |
Сходинки творчості, або розвиваючі ігри. |
Б.П. Нікітін. |
Розвиток творчого мислення у дітей шляхом використання авторських посібників: кубики Нікітіна, унікум, квадрати Нікітіна тощо. |
К.
К. П К.. |
23. |
Логічні блоки Дьєнеша.
|
Дьєнеш |
Опис методики роботи з наочним роздавальним матеріалом для розвитку логічного мислення. |
|
24. |
Палички Кюізенера. |
Х. Кюізенер |
Розвиток логіко-математичних уявлень і вмінь шляхом використання ігор та вправ з дидактичним матеріалом – паличками Кюізенера. |
|
25. |
Я + Ти = Ми |
Авторський колектив НВК № 63 «Початкова школа – дитячий садок» м. Кострома |
Інноваційна виховна система формування взаємовідносин у колективі. |
С-М
П.
Ф. |
26. |
Сучасні освітні технології навчання дітей у різновікових групах. |
В. Шавровська |
Опис навчальних блоків, побудованих на основі методу занурення в тему (проблему).
|
|
27. |
Методика М.Єфименка. |
М. Єфименко |
Нетрадиційний підхід до фізвиховання , корекційна робота з дітьми, що мають порушення опорно-рухового апарату. Спрямована на фізичний розвиток і оздоровлення дітей. |
|
28. |
Навчальний розвивальний курс «Логіки світу» |
І Стеценко |
Посібники-зошити, спрямовані на навчання дітей самостійно і нестандартно міркувати, грамотно обґрунтовувати свою точку зору, самостійно приймати рішення, не боятися задач з багатьма варіантами розв’язку. |
П., К. |
29. |
Дитяче дослідження як метод навчання старших дошкільників. |
О.І. Савенков |
Подано опис історії та теорії дослідницького навчання та методики проведення навчальних досліджень. |
К. |
30. |
Технологія інтерактивного навчання |
Термін ввів Ганс Фріц О. Пометун |
Навчання через активну взаємодію. |
С-М Е-Ц
К.
С-М |
31. |
Технологія креативної освіти. |
П. Торренс |
Розвиток творчості як необхідного засобу самовираження особи. |
|
32. |
Технологія продуктивного навчання. |
М. Башмаков Й. Шнейдер |
Навчання, спрямоване на набуття життєвих умінь. |
|
33. |
Технологія групової роботи (Колективний спосіб навчання, колективне взаємонавчання) |
О. Рівін |
Система навчання здійснюється шляхом спілкування в динамічних парах, коли кожен учить кожного. |
С-М |
34. |
Диференційоване навчання. |
В. Фірсов С. Алєксєєв Н. Гузи С. Логачевська |
Форма організації навчального процесу з різними групами дітей, об’єднаних за певними критеріями. |
С-М, Е-Ц
К. |
35. |
Методика В.Ф. Шаталова. |
В.Ф. Шаталов |
Технологія інтенсифікації навчання на основі схем і знакових моделей навчального матеріалу.
|
|
36. |
Ігрові технології навчання. |
Й Гензерг |
Організація навчального процесу, під час якої навчання здійснюється в процесі включення учня до навчальної гри. |
|
37. |
Метод проектів (проектна технологія). |
Дж. Дьюї В. Кільпатрик |
Розробка і створення дітьми нових «продуктів»: вистава, газета, енциклопедія тощо. |
П. С-М
С-М Е-Ц |
38. |
Технологія психолого-педагогічного проектування (П 3)
|
ДНЗ № 53 «АБВГДейка» м. Житомира |
Форма перспективного планування з врахуванням можливостей та бажань дітей. |
|
39. |
Розвивальне навчання |
Л.В. Занков Д.Б. Ельконін В.В. Давидов |
Навчання при якому всі методи та прийоми спрямовані на досягнення найбільшої ефективності розвитку пізнавальних можливостей кожного учня. |
П. К. |
Адреса:
ДНЗ №45 "ТЕРЕМОК"
вул. В.Чорновола, 233/а,
Черкаси, 18028
Телефон: (0472) 64-61-77
em@il: dnz_45@ukr.net