15.03.2021

СТИСЛА ХАРАКТЕРИСТИКА ІННОВАЦІЙНИХ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ

ШАНОВНІ ПЕДАГОГИ І БАТЬКИ! 

Докорінні зміни в суспільстві створили реальні передумови для демократизації та гуманізації школи. Інтенсивно розроблюються нові освітні стратегії,  переглядаються й по-новому  розглядаються  процеси, що відбуваються  сьогодні  в  педагогічній  освіті  та  практиці,  окреслені подальші  перспективи  розвитку  основних напрямів освіти. Джерела механізму саморозвитку дошкільних закладів  і початкової школи  – неодмінна складова творчості педагогів, їхньої інноваційної діяльності. 

Загальна мета інноваційної діяльності у ЗДО – покращення здатності педагогічної системи дошкільного закладу досягати якісно більш високих результатів освіти дошкільників. А сприяє цьому використання інноваційних освітніх технологій.

 

Пропоную вашій увазі перелік  інноваційних освітніх технологій,  вибирайте для своєї освітньої діяльності, а батьки – для того, щоб дітям цікаво було займатися вдома з вами!

 

 

БАНК ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА МЕТОДИК

 

 

 

№ п/п

Назва технології

Автор

Зміст

Лінія розвитку

1.

Навчання дошкільників творчому розповіданню за картиною.

Т.А. Сидорчук

А. Б. Кузнецова

Навчання описовим та творчим розповідям за картиною шляхом застосування серії дидактичних ігор та ігрових прийомів, методів складання загадок А.А. Нестеренко, елементів ТРВЗ.

 

 

М.

2.

Розвиток мовленнєво-творчої діяльності дошкільників.

Н. Гавриш

Розкрито суть поняття «мовленнєво-творча діяльність».Описано методи, прийоми, форми організації роботи з даної проблеми.

 

М.

3.

Навчання дітей старшого дошкільного віку розповіді за ілюстраціями.

О.І. Білан, К. Крутій

Методика навчання дітей описовим розповідям за ілюстраціями .

 

М.

 

4.

Методика навчання дошкільників роботі з серією картинок.

С. Лелюх

Т. Сидорчук

Описано організацію роботи та подано систему ігрових вправ для навчання дітей розповіданню за серією картинок.

 

М.

5.

Технологія формування діамонологічної компетентності у дошкільників.

Навчання дітей розповіданню за схемою

О.І Білан

К. Крутій

Формування діамонологічної компетенції шляхом застосування методу моделювання (використання описових схем-моделей).

 

М.

6.

Художнє слово і дитяче мовлення.

Н. Гавриш

Методика використання творів художньої літератури і фольклору.

7.

Методика Глена Домана.

Г. Доман

Розвиток здібностей і талантів немовлят і дітей раннього віку.

П.

М.

Х-Е

К.

8.

Після 3-х уже пізно.

М. Ібука

9.

Художники в памперсах.

М. Гношинська

10.

Як розвивати дітей здібними?

П.В. Тюлєнєв

11.

Технологія саморозвитку

М. Монтессорі

В основу технології покладено положення про інтенсивний інтелектуальний розвиток особистості в ранньому віці.

 

П.

К.

М.

12.

Розуміння грамотності.

Навчання читанню та письму.

Є.Є.Шулешко

Авторська методика навчання грамоті шляхом використання наочного посібника «Акваріум»

М.

К.

 

 

М.

 

 

М.

13.

Вчимося читати.

Л. Шелестова

Навчання читанню в ігровій формі в процесі різних видів діяльності на основі складового принципу.

14.

Методика раннього навчання грамоти.

М.О. Зайцев

Використання складового принципу навчання читання через гру в кубики.

15.

 

Казкові лабіринти гри.

В. Воскобович

Технологія інтенсивного розвитку інтелектуальних здібностей у дітей 3-7 років через використання авторських ігор: геоконт, квадрат Воскобовича та інш.

 

П.

К.

16.

Граматика фантазії.

Карти Проппа.

Д.Родарі

В.Я.Пропп

Розвиток творчих здібностей шляхом казкотерапії.

Х-Е

К.

С-М

Е-Ц

 

 

К.

 

 

К.

 

 

 

М.

 

 

Х-Е

17.

Чудеса на піску.

Т.М. Грабенко

Т.Д. Зінкевич-Євстігнєєва

Дано опис використання пісочної ігротерапії в навчально-виховній та корекційній роботі.

18.

Вчіться фантазувати

Н. Єгорова

Розвиток сенсорних можливостей дітей через використання різних аналізаторів:візуальних, слухових, тактильних.

19.

Теорія розв’язання винахідницьких завдань (ТРВЗ).

Г. Альтшуллкр

Розвиток творчої уяви, мислення, творчих здібностей, винахідливості через систему методів і прийомів ТРВЗ.

20.

Різнокольорові сни.

О. Пантелеєва

О. Покровська

Використання логоритмики для подолання мовних порушень шляхо розвитку, виховання та корекції рухової сфери у поєднанні зі словом, музикою.

21.

Виховання творчості.

В.А. Левін

Шляхи формування дитячої літературної творчості.

22.

Сходинки творчості, або розвиваючі ігри.

Б.П. Нікітін.

Розвиток творчого мислення у дітей шляхом використання авторських посібників: кубики Нікітіна, унікум, квадрати Нікітіна тощо.

 

К.

 

 

К.

П К..

23.

Логічні блоки Дьєнеша.

 

Дьєнеш

Опис методики роботи з наочним роздавальним матеріалом для розвитку логічного мислення.

24.

Палички Кюізенера.

Х. Кюізенер

Розвиток логіко-математичних уявлень і вмінь шляхом використання ігор та вправ з дидактичним матеріалом – паличками Кюізенера.

25.

Я + Ти = Ми

Авторський колектив НВК № 63   «Початкова школа – дитячий садок»

м. Кострома

Інноваційна виховна система формування взаємовідносин у колективі.

 

 

 

С-М

 

 

П.

 

 

Ф.

26.

Сучасні освітні технології навчання дітей у різновікових групах.

В. Шавровська

Опис навчальних блоків, побудованих на основі методу занурення в тему (проблему).

 

27.

Методика М.Єфименка.

М. Єфименко

Нетрадиційний підхід до фізвиховання , корекційна робота з дітьми, що мають порушення опорно-рухового апарату. Спрямована на фізичний розвиток і оздоровлення дітей.

28.

Навчальний розвивальний курс «Логіки світу»

І Стеценко

Посібники-зошити, спрямовані на навчання дітей самостійно і нестандартно міркувати, грамотно обґрунтовувати свою точку зору, самостійно приймати рішення, не боятися задач з багатьма варіантами розв’язку.

П., К.

29.

Дитяче дослідження як метод навчання старших дошкільників.

О.І. Савенков

Подано опис історії та теорії дослідницького навчання та методики проведення навчальних досліджень.

К.

30.

Технологія інтерактивного навчання

Термін ввів Ганс Фріц

О. Пометун

Навчання через активну взаємодію.

С-М

Е-Ц

 

 

К.

 

С-М

31.

Технологія креативної освіти.

П. Торренс

Розвиток творчості як необхідного засобу самовираження особи.

32.

Технологія продуктивного навчання.

М. Башмаков

Й. Шнейдер

Навчання, спрямоване на набуття життєвих умінь.

33.

Технологія групової роботи (Колективний спосіб навчання, колективне взаємонавчання)

О. Рівін

Система навчання здійснюється шляхом спілкування в динамічних парах, коли кожен учить кожного.

 

С-М

34.

Диференційоване навчання.

В. Фірсов

С. Алєксєєв

Н. Гузи

С. Логачевська

Форма організації навчального процесу з різними групами дітей, об’єднаних за певними критеріями.

 

С-М,

Е-Ц

 

 

К.

35.

Методика В.Ф. Шаталова.

В.Ф. Шаталов

Технологія інтенсифікації навчання на основі схем і знакових моделей навчального матеріалу.

 

36.

Ігрові технології навчання.

Й Гензерг

Організація навчального процесу, під час якої навчання здійснюється в процесі включення учня до навчальної гри.

37.

Метод проектів (проектна технологія).

Дж. Дьюї

В. Кільпатрик

Розробка і створення дітьми нових «продуктів»: вистава, газета, енциклопедія тощо.

 

П.  С-М

 

С-М

Е-Ц

38.

Технологія  психолого-педагогічного проектування (П 3)

 

 

ДНЗ № 53 «АБВГДейка»

м. Житомира

Форма перспективного планування з врахуванням можливостей та бажань дітей.

39.

Розвивальне навчання

Л.В. Занков

Д.Б. Ельконін

В.В. Давидов

Навчання при якому всі методи та прийоми спрямовані на досягнення найбільшої ефективності розвитку пізнавальних можливостей кожного учня.

 

П. К.