Організація дистанційного режиму роботи з педагогами ДНЗ №45 "Теремок"

04.04.2020

Консультація для вихователів:

Як організувати роботу на дому: 9 простих кроків

Можливість працювати вдома – в піжамі, за зручним розкладом, без необхідності два рази в день їхати в офіс в переповненому транспорті – здається багатьом межею мрій. На практиці все не так райдужно і робота на дивані, на жаль, підходить не всім: якщо в оточенні інших людей у вас більше мотивації і ви опиняєтеся продуктивніше, ніж на самоті, можливо, варто вибрати традиційний офіс. Але навіть якщо ви впевнені, що це ваш варіант, підводних каменів не уникнути – розповідаємо, як їх обійти.

Встановіть чіткий розклад

Робота з дому далеко не завжди означає менший обсяг справ у порівнянні з офісом – навіть незважаючи на те, що ви не витрачаєте час на дорогу. Швидше за все, доведеться встановити власний розклад, щоб все встигати. Хороша новина в тому, що необов’язково дотримуватися стандартної схеми «з дев’яти до п’яти»: якщо ви продуктивніше ввечері, ніщо не заважає вам починати в два або, наприклад, розбивати день на кілька блоків, коли вам потрібно кудись з’їздити. Головне – дотримуватися наміченого плану, і тоді братися за справи буде легше.

Боріться з відволікаючими факторами

Боротися з прокрастинацією вдома буває складніше, ніж в офісі: ніхто не побачить, що ви насправді дивитесь відео на YouTube замість того, щоб складати звіт. Проте і тут є ефективні прийоми: якщо відчуваєте, що якесь заняття заважає вам бути продуктивним (наприклад, ви поставили фоном фільм або серіал, але раз у раз відволікаєтеся на сюжет) – значить, пора від нього відмовитися. Спробуйте відключати повідомлення соцмереж хоча б на короткий проміжок часу – напевно так справа піде швидше. Для того щоб переконатися, що ви точно все встигаєте, спробуйте вести списки справ.

Не забувайте спілкуватися з колегами і начальством

Якщо ви незалежний від інших фрілансер, то це не до вас, але якщо ви  частина команди, вам потрібно бути в курсі справ компанії і розуміти, як йдуть справи з загальними проектами. Для тих, хто працює з дому, це може бути непросто: частину питань колегам швидше і звичніше обговорити вголос, а про якісь важливі оголошення вам просто можуть забувати розповісти. У такій ситуації обов’язок стежити за обстановкою частково лягає на вас: частіше говоріть з колегами і начальством і дізнавайтеся, як справи, щоб не випасти з процесу.

Продумайте харчування

Ще один важливий момент, про який варто задуматися, якщо ви вирішили працювати з дому, – харчування. Всі, хто хоч раз залишався на цілий робочий день у власній квартирі, знають, як велика ймовірність провести його разом з чаєм і печивом, або постійно відриватися від справ, щоб ще раз зазирнути в холодильник. Пам’ятайте, що вдома ви самі вирішуєте, яка їжа виявиться у вас на тарілці, – це стосується і основних прийомів їжі, і перекусів.

Щоб обмежити кількість підходів до холодильника, можна спробувати заводити будильник або ставити в смартфоні нагадування про те, що пора зробити перерву (на обід або щоб перекусити). Це краще, ніж їсти прямо біля комп’ютера: за роботою можна непомітно з’їсти більше, ніж хотілося б, і так складніше звертати увагу на смак їжі.

Ще одна проблема – викроїти час на обід і приготування їжі (робити це прямо посеред робочого дня? А коли мити посуд?). Вихід є: можна, наприклад, у вихідні готувати ланчі на тиждень вперед, а можна виходити пообідати поруч з будинком – то, що ви не в офісі, не означає, що ви не можете дозволити собі перерву.

Уникайте ізоляції

Багатьох від роботи вдома відваджує потенційна самотність: варіант, коли за цілий день у вас виходить поговорити тільки з власним котом, підходить не всім. Навіть якщо вам комфортно працювати одному, повної ізоляції все одно варто уникати – інакше є шанс непомітно для себе перестати виходити з квартири. Не забувайте спілкуватися з людьми поза месенджерами і періодично відправлятися на прогулянки, щоб розім’ятися і подихати свіжим повітрям. Для різноманітності можна спробувати коворкінг або роботу в кафе.

Організуйте робочий простір

Для того щоб швидше налаштуватися на робочий лад, експерти радять виділити спеціальну зону. Просто сидіти на дивані з ноутбуком і собакою недостатньо, а от окремої поверхні цілком вистачить – головне, щоб ви відчували, що починається новий етап дня, коли ви піднімаєтеся з-за столу. «Виділяючи чіткий простір, я вибудовую кордон між роботою і будинком. Коли я в своєму кабінеті, я не думаю про будинок. Коли я в домашній зоні, я не думаю про справи», – каже Вірджинія Гінзбург, власниця компанії Swell Strategies, яка займається бізнес-консультаціями і коучингом.

З тієї ж причини тим, хто трудиться з дому, часто радять переодягатися з піжами в «робочий» одяг. Це, звичайно, не означає, що за комп’ютером обов’язково сидіти в піджаку – можна вибрати будь-який одяг, в якому вам буде комфортно.

Розберіться з домашніми справами

Багато хто вважає, що робота на дому допоможе їм встигати в два рази більше – виконувати робочі завдання, а паралельно займатися господарськими справами. Але, швидше за все, все буде навпаки: якщо ви намагаєтеся вирішити серйозне питання, домашні обов’язки будуть тільки відволікати – як мінімум тому, що ви не зможете зосередитися на чомусь одному. Хоча, звичайно, можна спробувати знайти баланс – наприклад, обмірковувати проект, поки завантажуєте пральну машинку, або робити перерви на механічні завдання. Головне пам’ятати, що в робочий час саме робота повинна залишатися в пріоритеті – і що встигнути все і відразу неможливо.

Попросіть всіх залишити вас у спокої

Якщо ви вдома не одні, кількість відволікаючих чинників тільки підвищується – згадайте історію професора Роберта Келлі, який давав інтерв’ю BBC в прямому ефірі, коли в кабінет несподівано забігли його діти. Щоб не опинитися в такій же ситуації, спробуйте провести більш чіткі межі: так, фактично ви вдома, але це не означає, що рідні і сусіди можуть звертатися до вас з будь-якого нетермінового питання або що ви завжди можете перерватися на півгодинну розмову по телефону. Робочі години – це робочі години, не має значення, де ви знаходитесь.

Не працюйте безперервно

Цей пункт особливо непросто дається тим, хто, навіть виходячи з офісу, не може перестати перевіряти робочу пошту. Деякі експерти вважають, що позбутися від трудоголізму тим, хто трудиться на дому, складніше, ніж перемогти брак мотивації. Якщо це ваш випадок, вишиковуйте чіткі межі – інакше ви можете самі не помітити, як сидите за таблицею з десятої ранку до пізньої ночі. Можна придумати спеціальний ритуал, який допоможе зрозуміти, що робота закінчилася, наприклад зробити коло по двору – вигуляти собаку або пройтися просто так.

Джерело:

 

https://variat.com.ua/yak-organizuvati-robotu-na-domu-9-prostix-krokiv/


25.03.2020

ОРІЄНТОВНИЙ ЗВІТ вихователя

про виконання плану роботи під час карантину для запобігання поширення коронавірусу COVID -19 

Download
Орієнтовний звіт вихователя.pdf
Adobe Acrobat Document 201.2 KB

20.03.2020

ОРІЄНТОВНИЙ ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ПЛАН РОБОТИ вихователя  

ЗДО №45 «Теремок» ЧМР

на період карантину із запровадженням дистанційного режиму роботи

Download
ОРІЄНТОВНИЙ ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ПЛАН РОБОТИ в
Adobe Acrobat Document 524.9 KB

18.03.2020

Методичні рекомендації “Організація роботи педагогів в дистанційному режимі”

 

Ситуація, яка склалася в світі заставляє нас працювати по-новому, оскільки  12 березня 2020 року в Україні запроваджується тритижневий карантин для всіх закладів освіти. Відповідне рішення Уряд ухвалив 11 березня 2020 року. Докладні рекомендації для керівників закладів та управлінців є у листі Міністерства освіти і науки  №1/9-154  від 11 березня 2020р.

П.5 листа передбачено  дистанційний режим роботи, який ставить перед педагогами  закладів дошкільної освіти непрості виклики, а саме: як організувати освітній процес в умовах карантину.

Найчастішими запитаннями педагогів є наступні: 

·          як сформувати плани роботи педагогів;

·          яким чином звітувати;

·         які форми та методи роботи використовувати, коли вихователь не може бути поруч з дошкільником.

Дистанційна (надомна) робота - це така форма організації праці, коли робота виконується працівником за місцем його проживання чи в іншому місці за його вибором, у тому числі за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, але поза приміщенням роботодавця.

Дистанційне навчання  – форма організації і реалізації освітнього процесу, за якою його учасники (об’єкт і суб’єкт навчання) здійснюють навчальну взаємодію принципово і переважно екстериторіально (тобто, на відстані, яка не дозволяє і не передбачає безпосередню навчальну взаємодію учасників віч-на-віч, інакше, коли учасники територіально знаходяться поза межами можливої безпосередньої навчальної взаємодії і коли у процесі навчання їх особиста присутність у певних навчальних приміщеннях закладу освіти не є обов’язковою. Як організувати дистанційну роботу, заклад вирішує  самостійно,  зважаючи на можливості учасників освітнього процесу. 

Якщо заклад організовує дистанційну роботу для працівників, адміністрація передбачає ресурс, яким працівники будуть користуватися для обміну інформацією між собою та сім’ями, моделі планів роботи працівників та форм звітування (див. далі «Інструменти спілкування в дистанційному навчанні»)  

План роботи — документ, що встановлює точний перелік намічених робіт (заходів), які повинні бути виконані. Рекомендуємо, щоб  на час карантина в кожного педагога, був індивідуальний план роботи. В плані необхідно зазначати зміст роботи (робота з дітьми, з батьками, самоосвіта, організаційно-педагогічна тощо), термін та форму виконання (платформи та сервіси за допомогою, яких педагог буде взаємодіяти з учасниками освітнього процесу, а також сайти, якими педагог буде користуватися для самоосвіти та формування завдань для дошкільнят/батьків). Завдання для дошкільнят повинні подавати всі спеціалісти (вихователь, практичний психолог, музичний керівник, інструктор з фізичної культури) тому, необхідно внести зміни в орієнтовний розподіл організованої діяльності, узгодивши його з усіма педагогічними працівниками та довести до відома батьків. Завдання потрібно подавати  в ігровій формі. Важливо, щоб педагог організовував зворотній зв’язок, використовуючи різноманітні платформи, щоб переконатися, чи засвоїли дошкільнята запропоновану тему/завдання. Визначаючи зміст планів педагогічних працівників, варто врахувати реалізацію завдань річного плану роботи. Пропонуємо провести заплановані заходи (семінар, майстер-клас, педрада, консультування)   дистанційно, використовуючи запропоновані нижче сервіси та платформи. 

 Зі зразками  планів можна ознайомитися на сайті «Всеосвіта» ТУТ 

Зважте, що для дітей від 2 до 5 років встановлено ліміт  ґаджетів - не більше однієї години екранного часу на день. Як стверджує Американська академія педіатрії, не має значення, чи це мультик, чи гра, чи корекційне заняття, яку ви підготували.

Звіт педагога — письмове повідомлення про виконання певної роботи.

Звіти бувають статистичні (цифрові) й текстові. Статистичні звіти пишуться на спеціальних, виготовлених друкарським способом бланках, текстові — на звичайному паперіВихователь-методист  аналізує та узагальнює звіти педагогів, а також щоб у звіті були посилання на підготовлені матеріали.  Термін та моделі звітів  визначаються наказом керівника закладу

 Зі зразком  звіту також можна ознайомитися на сайті «Всеосвіта» ТУТ 

 


18.03.2020

Для ефективної організації дистанційної роботи врахуйте поради:

1. Під час організації дистанційної роботи чітко дотримуватися нормативно-правового забезпечення з цього питання.

2. З метою забезпечення організації освітнього процесу та виконання освітніх програм використовувати інструменти онлайн-спілкування та електронні ресурси й веб-сервіси в синхронному та асинхронному режимі,  веб-ресурси, розроблені педагогами, практикувати індивідуальні консультації та самостійне опрацювання матеріалу.

3.  Інформувати всіх батьків здобувачів освіти про особливості освітнього процесу в період карантину.

4.  Надати обов’язкові рекомендації педагогам щодо використання веб-ресурсів, послідовності виконання завдань, особливостей моніторингу тощо.

5. Для ефективного впровадження системи дистанційної роботи передбачити форми зворотного зв’язку (моніторингу) з учасниками освітнього процесу.

6.  Використати можливість сайту закладу освіти через створення на ньому вкладки «Дистанційне навчання під час карантину» з розміщенням у ній інформаційних матеріалів та посилань на додаткові ресурси (відео, завдання, тести) та корисні ресурси для самоосвіти.

7. Розглянути можливість використання безкоштовного сервісу Google Classroom та/або безкоштовної, відкритої системи дистанційного навчання Moodle.

 8. Створювати закриті спільноти в соціальних мережах (Вайбер /Телеграм/ Фейсбук /Інстаграм) за визначеними спільно з батьками, педагогами й здобувачами освіти принципами організації груп та правилами спілкування, навчання, тестування.

9. Використовувати  інструменти спілкування в дистанційній роботі відповідно до наявного системотехнічного забезпечення (електронна пошта, форум, чат, відеоконференція, блог тощо).

10. Практикувати роботу через Skype, Zoom; підготовку завдань на самостійне опрацювання через платформи Kahoot, Quzizz, IDroo, Miro.

 11. Використовувати рекомендації «Сервіси дистанційного навчання для вчителів» розроблені Міністерством та Комітетом цифрової трансформації України  ТУТ 

12. Пройти навчання на платформі “Дія. Цифрова освіта”, теми: "Тест на загальну цифрову грамотність","Цифрові  навички для вчителів", "Базові цифрові навички. Сезон 3", "Карантин: он-лайн сервіси для вчителів", які допоможуть в організації дистанційної роботи  ТУТ 

 

 

13. Зважте, організація роботи вдома не спростих, тому пропонуємо ознайомитися з рекомендаціями «Як же організувати роботу вдома» ТУТ 


17.03.2020

Нормативно-правове забезпечення щодо організації  дистанційної роботи в закладах дошкільної освіти

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19) від 17.03.2020 № 530-ІХ  https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/530-20/card3#Files

Закон України “Про захист населення від інфекційних хвороб” https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1645-14

Кодекс законів про працю України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08

Постанова КМУ «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 11.03.2020 №211 https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zapobigannya-poshim110320rennyu-na-teritoriyi-ukrayini-koronavirusu-covid-19

ЗМІНИ, що вносяться до постанови КМУ від 11 березня 2020 р. № 211 (постанова КМУ від 02.04.2020 №255) https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-vnesennya-zmin-do-postanovi-kabinetu-ministriv-ukrm020420ayini-vid-11-bereznya-2020-r-211

Наказ “Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу COVID-19” https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-organizacijni-zahodi-dlya-zapobigannya-poshirennyu-koronavirusu-s-ovid-19

Лист МОН і ЦК Профспілки освіти і науки України «Про умови та оплату праці працівників закладів освіти і науки в умовах карантину» від 17.03.2020 № 1/9-162, № 02-5/202 https://osvita.ua/legislation/other/71778/

Лист МОН «Щодо оплати праці працівників закладів освіти під час призупинення навчання через карантин від 13.03.2020 № 1/9-161 https://mon.gov.ua/storage/app/media/13.03.2020/1_9-161.pdf

Лист МОН «Щодо проведення атестації педагогічних працівників у 2020 році в умовах карантину» від 27.03.2020 №1/9-179 

https://mon.gov.ua/storage/app/media/uploaded-files/atestatsiya.pdf

Лист щодо запровадження карантину в усіх закладах освіти 

https://mon.gov.ua/storage/app/media/13.03.2020/1_9-161.pdf

 

 


16.03.2020

     ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

 Для ефективної організації навчання здобувачів освіти закладів в умовах обмеження освітнього  процесу рекомендую  використовувати форми дистанційного навчання.

Дистанційне навчання – форма організації і реалізації освітнього процесу, за якою його учасники (об’єкт і суб’єкт навчання) здійснюють навчальну взаємодію принципово і переважно екстериторіально (тобто, на відстані, яка не дозволяє і не передбачає безпосередню навчальну взаємодію учасників віч-на-віч, інакше, коли учасники територіально знаходяться поза межами можливої безпосередньої навчальної взаємодії і коли у процесі навчання їх особиста присутність у певних навчальних приміщеннях навчального закладу не є обов’язковою).

Інструменти спілкування у дистанційному навчанні

Електронна пошта – це стандартний сервіс Інтернету, що забезпечує передавання повідомлень, як у формі звичайних текстів, які в інших формах (програмах, графіці, звуках, відео) у відкритому чи зашифрованому вигляді. У системі освіти електронна пошта використовується для організації спілкування викладача й учня, а також учнів між собою.

Форум – найпоширеніша форма спілкування викладача й учнів у дистанційному навчанні. Кожний форум присвячений будь-якій проблемі або темі. Модератор форуму (мережевий викладач) реалізує дискусію чи обговорення, стимулюючи питаннями, повідомленнями, новою цікавою інформацією. Програмне забезпечення форумів дозволяє приєднати різні файли певного розміру. Кілька форумів можна об’єднати в один великий. Наприклад, під час роботи малої групи учнів над проектом, створюються форуми для кожної окремої групи з метою спілкування під час проведення дослідження над вирішенням поставленого для даної групи завдання, потім – обговорення загальної проблеми проекту усіма учасниками навчального процесу (веб-конференція).

Чат – спілкування користувачів мережі в режимі реального часу, засіб оперативного спілкування людей через Інтернет. Є кілька різновидів чатів: текстовий, голосовий, аудіовідеочат. Найбільш поширений текстовий чат. Голосовий чат дозволяє спілкуватися за допомогою голосу, що під час вивчення іноземної мови у дистанційній формі є важливим моментом. В освітніх цілях за необхідності можна організувати спілкування в чатах з носіями мови. Це реальна можливість мовної практики, яка проводиться у рамках запропонованої для дискусії проблеми, сумісної проектної діяльності, обміну інформацією.

Відеоконференція – це конференція реального часу в on-line режимі. Вона проводиться у визначений день і в призначений час. Для якісного проведення відеоконференції, як і телеконференції, необхідна її чітка підготовка: створення програм (цим займається мережевий викладач), своєчасна інформація на сайті і розсилка за списком (виконує педагог-куратор). Відеоконференція – один із сучасних способів зв’язку, що дозволяє проводити заняття у «віддалених класах», коли учні і викладач знаходяться на відстані. Отже, обговорення й прийняття рішень, дискусії, захист проектів відбуваються у режимі реального часу. Викладач і учні можуть бачити один одного, викладач має можливість супроводжувати лекцію наочним матеріалом.

Блог. Це форма спілкування, яка нагадує форум, де право на публікацію належить одній особі чи групі людей. В Інтернет-курсі з мови технології блогу можна використовувати під час навчання у колективі. Наприклад, автор (один учень чи їх група) виконав певне завдання (твір, есе), яке розміщується на сайті свого мережевого щоденника (блогу), потім автор блогу дає можливість іншим учням прочитати і прокоментувати розміщений матеріал. У учнів з’являється можливість обговорення й оцінки якості публікації і коментарів іноземною мовою, що сприяє розвитку мовленнєвих навичок.

Середовище Classroom дозволяє організувати онлайн навчання, використовуючи відео, текстову та графічну інформацію, різні додатки Google. Вчитель має можливість контролювати, систематизувати, оцінювати діяльність, переглядати результати виконання вправ, застосовувати різні форми оцінювання.

Соціальні мережі та Viber дозволяють створювати закриті групи, чати, обговорення тем, завдань, проблем, інформації.

 


13.03.2020

Форми дистанційного навчання , які впроваджують педагоги закладу

 

№ групи, вік дітей

ПІП педагога

Форми дистанційного навчання

Посилання на форми дистанційного навчання

Група №1,

3-й рік життя

Фарісей

Лідія

Іванівна

Сайт закладу дошкільної освіти №45, Viber

Сайт:

https://cms.e.jimdo.com/app/sffca7aa29b89b371/p72a986678c88c1a5?safemode=0&cmsEdit=1

Група №2,

3-й рік життя

Андрєєва

Галина

Іванівна

Сайт закладу дошкільної освіти №45, Viber

Сайт:

https://cms.e.jimdo.com/app/sffca7aa29b89b371/p72a986678c88c1a5?safemode=0&cmsEdit=1

Група №3,

4-й рік життя

Голуб

Надія

Петрівна

Сайт закладу дошкільної освіти №45, Viber,

електронна пошта

Сайт:

https://cms.e.jimdo.com/app/sffca7aa29b89b371/p067be8a0c23cd401?safemode=0&cmsEdit=1

Електронна пошта: nadya040970@ukr.net

 

Група №4,

4-й рік життя

Боднарюк Вікторія Борисівна

Сайт закладу дошкільної освіти №45, Viber,

електронна пошта

Сайт:

https://cms.e.jimdo.com/app/sffca7aa29b89b371/p067be8a0c23cd401?safemode=0&cmsEdit=1

Електронна пошта:   viktoriabodnaruk9@gmail.com

Група №5,

4-й рік життя

Доброштан

Наталія

Вікторівна

Сайт закладу дошкільної освіти №45, Viber,

електронна пошта

Сайт:

https://cms.e.jimdo.com/app/sffca7aa29b89b371/p067be8a0c23cd401?safemode=0&cmsEdit=1

Електронна пошта:  

dobroshtan79@gmail.com

Група №6,

5-й рік життя

Романенко

Антоніна

Миколаївна

Сайт закладу дошкільної освіти №45, Viber,

електронна пошта

Сайт:

https://cms.e.jimdo.com/app/sffca7aa29b89b371/pb8076f07375b6ffe?safemode=0&cmsEdit=1

Електронна пошта:  

antonina.rom@ukr.net

Група №7,

6-й рік життя

Мельник Ірина

Вадимівна

Сайт закладу дошкільної освіти №45, Viber,

електронна пошта,

зв’язок ZOOM

Сайт:

https://cms.e.jimdo.com/app/sffca7aa29b89b371/p0ad46c43b8ba2ad4?safemode=0&cmsEdit=1

Електронна пошта:  

irinamelnyk55@ukr.net

Група №8,

5-й рік життя

Іванова

Леся

Сергіївна

Сайт закладу дошкільної освіти №45, Viber,

електронна пошта

Сайт:

https://cms.e.jimdo.com/app/sffca7aa29b89b371/pb8076f07375b6ffe?safemode=0&cmsEdit=1

Електронна пошта:  

lesiiv77@ukr.net

Група №9,

6-й рік життя

Тесля

Людмила

Федорівна

Сайт закладу дошкільної освіти №45, Viber,

електронна пошта

Сайт:

https://cms.e.jimdo.com/app/sffca7aa29b89b371/p0ad46c43b8ba2ad4?safemode=0&cmsEdit=1

Електронна пошта:  

ksuteslya@gmail.com

Група №10,

6-й рік життя

Чигрик Світлана Іванівна

Сайт закладу дошкільної освіти №45, Viber,

електронна пошта

Сайт:

https://cms.e.jimdo.com/app/sffca7aa29b89b371/p0ad46c43b8ba2ad4?safemode=0&cmsEdit=1

Електронна пошта:  

ira.khryapak@gmail.com

13.03.2020

ЗАХОДИ щодо часткового переведення педагогічних працівників на роботу в дистанційному режимі та на виконання інших видів робіт (організаційно-педагогічна, науково-методична) на період  карантину з 13 березня по 24 квітня 2020 року

Download
заходи карантин.pdf
Adobe Acrobat Document 603.8 KB

12.03.2020

12 березня 2020 року в Україні запроваджується тритижневий карантин для усіх закладів освіти. Відповідне рішення Уряд ухвалив 11 березня 2020 року.

Докладні рекомендації для керівників закладів та управлінців є у листі Міністерства освіти і науки №1/9-154  від 11 березня 2020 року.

Карантин запроваджується в усіх закладах освіти незалежно від форми власності та сфери управління.

Дане рішення Уряду є підставою для керівника закладу освіти видати наказ про запровадження карантину в закладі.

У Черкасах карантин триватиме три тижні – з 13 березня до 3 квітня 2020 року. Терміни карантину можуть змінитись в залежності від епідеміологічної ситуації в Україні. Під час карантину здобувачам дошкільної освіти забороняється відвідувати заклади освіти.

МОН рекомендує закладам освіти:

відмовитись від проведення та участі у масових заходах в приміщеннях та на території закладів освіти, зокрема пробного зовнішнього незалежного оцінювання, олімпіад, змагань, конкурсів, виставок тощо;

не направляти здобувачів освіти та співробітників закладів до країн з високим ступенем ризику зараження;

інформувати здобувачів освіти та співробітників закладів щодо того, як запобігти поширенню хвороби та дій у випадку захворювання;

розробити заходи щодо проведення занять за допомогою дистанційних технологій та щодо відпрацювання занять відповідно до навчальних планів після нормалізації епідемічної ситуації;

розробити заходи щодо часткового переведення працівників на дистанційну роботу;

забезпечити профілактичні заходи, які попередять масове розповсюдження гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом, і гострих респіраторних інфекцій;

виконувати рішення тимчасових обласних протиепідемічних комісій;

 

обмежити проведення запланованих нарад, перевірок, експертиз до нормалізації епідемічної ситуації.

12.03.2020

КОРОНАВІРУС. ЩО ПРО НЬОГО ТРЕБА ЗНАТИ ТА ЯК УБЕРЕГТИСЯ???

   Коронавірус — це гостре вірусне захворювання, що характеризується переважним ураженням дихальної системи та шлунково-кишкового тракту. Коронавірус є зоонозною інфекцією, тобто може передаватися людям від тварин.

      Джерелом коронавірусної інфекції, як правило, є хвора людина. Також джерелом можуть виступати дикі та домашні звірі, мавпи, птахи, змії та інші тварини. При цьому, період контагіозності невизначено довгий.

 

   Вірус передається повітряно-крапельним, повітряно-пиловим, фекально-оральним шляхом. До факторів передачі відносяться виділення носоглотки, блювотних мас, фекалії птахів, тварин, хворої людини.

     У людей сприйнятливість до коронавірусу дуже висока, захворювання загрожує всім віковим групам. Антигенна різнорідність вірусів зумовлює значну частоту повторного інфікування збудниками інших серологічних типів.

    На сьогоднішній день патогенетичні механізми розвитку коронавірусної інфекції вивчені недостатньо. Вхідними воротами для інфекції є слизова оболонка верхніх дихальних шляхів. При ураженні збудником 2019 nCov інфікування стрімко поширюється на бронхи та легені.

    Для більшості коронавірусних інфекцій інкубаційний період обмежений 2-3 добами. Однак, для коронавірусу 2019 nCov цей період може становити від 1 до 14 днів (в середньому 10 днів).

    Протягом усього цього періоду людина може заражати інших. Протікає захворювання, найчастіше, як звичайний грип, парагрип або будь-яка інша гостра респіраторна інфекція з усіма характерними для них ознаками.

    Характерні симптоми коронавірусу при респіраторній формі:

  • біль при ковтанні, чханні;

  • риніт;

  • головний біль;

  • кашель;

  • прояви гіпоксії;

  • підвищення температури;

  • лихоманка;

  • м'язовий біль.

     На початковому етапі зараження новим типом збудника ознаки коронавірусу збігаються з усіма ознаками звичайної застуди: сухий кашель, слабкість, підвищення температури. У деяких пацієнтів відзначаються ураження очей (кон'юнктивіт) та діарея. Якщо захворювання протікає в легкій формі, запалення легенів не розвивається й весь патологічний процес обмежується слабо вираженими симптомами. У таких випадках температура може підійматися незначно або взагалі залишатися в межах норми.

     При важких формах захворювання стан пацієнта швидко погіршується, підіймається дуже висока температура, з'являється непродуктивний сильний кашель, розвивається дихальна недостатність. Стан хворого значно погіршується, якщо є супутні захворювання.

 

Особливості захворювання у дітей

     У дітей інфікування може поширюватися на нижні відділи дихальних шляхів, викликаючи біль в грудях при диханні та задишку. Спостерігається запалення гортані, шийний лімфаденіт, свистячі та сухі хрипи в легенях.

 

Особливості перебігу та ускладнення

     При звичайній коронавірусній інфекції повне одужання зазвичай настає через 5-7 днів. Віруси mers та sars cov, як правило, ускладнень не викликають і прогноз захворювання сприятливий.

      Якщо захворювання протікає у більш важкій формі, на одужання може піти два та більше тижня.

      У важких випадках наслідки коронавірусу вкрай несприятливі:

  • Виражена інтоксикація

  • Ознаки набряку легенів

  • Прогресуюча гостра дихальна недостатність

  • Поліорганна недостатність

     Прогноз при такому перебігу захворювання несприятливий.

     Провести діагностику коронавірусу тільки по клінічній картині неможливо, через те, що симптоми коронавірусу повністю ідентичні симптомам інших респіраторних інфекцій. Швидко визначити наявність коронавірусу в організмі дозволяють тест-системи.

 

   Діагноз "коронавірусна інфекція" може бути підтверджений тільки лабораторними методами діагностики!!! Матеріалом для дослідження служать слиз, харкотиння, кров, сеча та ін.

      При підозрі на розвиток пневмонії лікар призначає рентгенографію.

  Диференціальна діагностика коронавірусу проводиться з риновірусною інфекцією, РС-інфекцією, бактеріальними та вірусними гастроентеритами.

 

Лікування:

     Лікування коронавірусу легкої форми або середньої тяжкості включає симптоматичне лікування — препарати для зниження температури, кашлю, препарати від нежитю і т.д.

       В основі лікування важких форм коронавірусу лежить медикаментозна терапія:

  • противірусні препарати;

  • специфічні імуноглобуліни;

  • кортикостероїди.

 

     Кортикостероїди призначаються при прогресивному погіршенні клінічної картини, тривалій лімфопенії, зниженні насичення крові киснем. При розвитку тяжких ускладнень показано застосування антибіотиків, проведення штучної вентиляції легенів. Хороші результати були отримані при введенні важким пацієнтам плазми крові від перехворілих на атипову пневмонію.

   На сьогодні специфічних заходів профілактики коронавірусу немає — вакцина поки не розроблена. При появі найменших симптомів захворювання рекомендується перебувати вдома. У період великої захворюваності оточуючих необхідно максимально обмежити контакти з оточуючими людьми, уникати стовпотворіння, не відвідувати місця великого скупчення людей.

 

Заходи профілактики коронавірусу:

  • не відвідувати регіони, де найбільш часто зустрічається коронавірусна інфекція;

  • носити засоби індивідуального захисту (маски);

  • регулярно мити руки;

  • обмежити контакти на близькій відстані;

  • більше гуляти на свіжому повітрі в парках, скверах, далеко від людей;

  • зміцнювати місцевий імунітет (дотримуватися температурного режиму в приміщенні — 18-20 градусів, підтримувати необхідну вологість — від 40 до 60%);

  • частіше провітрювати житлове приміщення;

  • зволожувати слизові оболонки верхніх дихальних шляхів сольовими розчинами.