Сім'я і дитячий садок - це два суспільні інститути, що знаходяться біля витоків нашого майбутнього. На жаль, їм не завжди вистачає взаєморозуміння, такту, щоб почути і зрозуміти один одного.
Непорозуміння між сім'єю і дитячим садком тягарем лягає на плечі дитини. Як змінити такий стан речей? Як зацікавити батьків роботою ДНЗ, допомогти зрозуміти важливість єдиних вимог дитсадка і сім'ї?
Відомо, що багато хто з батьків цікавиться лише тим, як дитина їсть у дитячому садку і чи добре її одягли, вважаючи, що дитячий садок, це місце, де лише доглядають дітей, доки їх батьки знаходяться на роботі.
Тому перед нами, педагогами, постає завдання зближення з батьками, пошуку шляхів взаєморозуміння, ознайомлення батьків не лише з організацією педагогічної роботи з дітьми а й з виховною метою, традиціями групи і дитячого садка.
У роботі з батьками можна використовувати різні форми роботи, що зближують педагога і батьків, наближають сім'ю до дитсадка, допомагають визначити оптимальні шляхи виховного впливу на дитину, наприклад:
* проведення загальних (групових) зборів;
* педагогічні бесіди з батьками;
* круглий стіл з батьками;
* тематичні консультації;
* конференції з батьками;
* спільне дозвілля;
* відвідування сімей;
* оформлення виставок, стендів;
* дні відкритих дверей;
* батьківські університети;
* робота з батьківським активом групи.
Батькам необхідно давати не лише педагогічні знання, але й здійснювати їх практичну підготовку з питань виховання дітей.
Деякі батьки не надто добре знають про особливості розвитку дітей і не можуть одразу побачити, що з їх дитиною не все гаразд. Проте, якщо їм пред'явити конкретні факти, вони будуть стурбовані і намагатимуться зробити все, щоб допомогти своїй дитині.
Але трапляється, що батьки уперто не визнають проблему. Зазвичай на це у них є свої причини:
Намагайтеся самі переконатися, що річ тут не у вашому упередженому ставленні до дитини, не в індивідуальному темпі розвитку дитини, не в особливостях стилю пізнання, що проблема справді є.
«Я помітила, що Костя не може скласти мозаїки, розрізної картинки. От записи, які я зробила 20.24 лютого, 3,5 березня». Наголосіть, що самі ви не компетентні робити будь-які висновки і попросіть батьків проконсультуватися у фахівця.
Пам'ятайте, що інформувати батьків про ваші побоювання за дитину - ваш професійний обов'язок.
Зазвичай педагогічний штамп - дітей потрібно вчити ділитися. Усім. Завжди.
Власне, у цьому немає нічого поганого: дитина живе не одна в будинку, вона не одна в групі. Але чи немає в нашому бажанні виростити неодмінно чуйного колективіста іншої крайності - заперечення права дитини на власність і на власний без-печний життєвий простір? Чому у дорослих « все своє власне », а у дітей « все загальне »?
Отже, дітей можна примусити ділитися, переступаючи через їхні відчуття та бажання - впливати силою. Але тоді не варто дивуватися, що ставши старшим і звикнувши підкорятися силі, вони дотримуватимуться саме такої стратегії: або беззаперечно віддавати свої речі на першу вимогу бовдурів-хуліганів, або діяти силою стосовно інших дітей.
Передусім поміркувати, не піддаватися на власні миттєві відчуття і не використо-вувати стереотипи, бо:
Зважаючи на ці вікові особливості, а також на особливості індивідуальні (ставлення сім'ї до речей дитини, наприклад ), і традиції групи (а не особисто ваші), з діть-ми можна домовитися.
Довго? Так. Але коротким лише шлях до війни, де постраждалими будуть усі.
Явище не рідкісне, іноді вельми прикре. Особливо, коли дуже кортить обговорити будь - яку нагальну проблему з іншими дорослими.
Навіть якщо обговорювана проблема стосується нашої професійної діяльності, незайве нагадати - пофесійна діяльність - це не як організувати педпроцес, а діти, з якими ви саме його й організуєте. Отож-бо ввічливо перервіть вашу важливу розмову: «Вибачте» і «Я слухаю тебе, Сашко».
Якщо вся сіль у цьому, потрібні не дисциплінарні заходи, а щире визнання: «Я відчуваю, що ви трохи стомилися, напевно, я довго говорила сама. Отже, поміняємося,-- ви поставите мені запитання. Або ви дасте мені завдання, а я постараюся його виконати».
Адреса:
ДНЗ №45 "ТЕРЕМОК"
вул. В.Чорновола, 233/а,
Черкаси, 18028
Телефон: (0472) 64-61-77
em@il: dnz_45@ukr.net