Перелік документів щодо булінгу

1. Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» №2229 від 7 грудня 2017 року.

2. Порядок взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству  і  насильству за ознакою статті затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 №658 (п.39-41).

3. Наказ МОН України «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників з іншими органами та службами» від 02.10.2018 №1047.

4. Наказ ТВО від 30.10.2018 №428р «Про заходи щодо протидії домашньому насильству».

5. Лист Міністерства соціальної політики України від 29.12.2018 №27/0/2-19/57 «Про постанову Кабінету Міністрів України від 03.10.2018 №800» та методичні рекомендації щодо реалізації постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі таких, що можуть загрожувати їх життю та здоров’ю» від 03.10.2018 №800 .

 

6. Спільний наказ Міністерства соціальної політки України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від 19.08.2014 №564/836/945/577 «Про затвердження Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення» - (форма повідомлення).

Булінг

1. Закон України «Про  внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року №2657 –VІІІ»

2. Лист МОН України від 29.01.2019 № 1/9-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про  внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року №2637 –VІІІ»  (управлінський та просвітницький підхід).

Профілактика правопорушень

1. Лист МОНУ України від 28.01.2019 №1/9-849 «Щодо профілактики кримінальних правопорушень серед неповнолітніх».

2.  Постанова Кабінету Міністрів України від 13.09.2017 р. №684  "Про затвердження порядку ведення обліку дітей шкільного віку та учнів"

 

Алгоритм дій при виявленні випадків булінгу

  1. Заява
  2. Наказ про створення комісії
  3. Протокол з рішенням
  4. Заходи реагування
  5. Надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили боулінг, стали його свідками або постраждалим від булінгу.
  6. Інформування органів поліції, ССД.

Алгоритм реагування в закладі освіти на випадки домашнього насильства

Відповідно до статті 11 Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» від 7 грудня 2017 року, Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству  і  насильству за ознакою статті затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 №658 (п.39-41), на виконання наказу МОН України «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників з іншими органами та службами» від 02.10.2018 №1047, наказу ТВО від 30.10.2018 №428р «Про заходи щодо протидії домашньому насильству».

 Попередні заходи:

1. Визначення уповноваженої особи, з працівників закладу освіти для здійснення невідкладних  заходів реагування у випадках виявлення фактів насильства та/або отримання заяв/повідомлень від постраждалої особи/інших осіб.

2. Інформаційно-просвітницькі, виховні заходи із учасниками освітнього процесу з питань запобігання та протидії насильству.

3. Інформація на стендах, сайтах закладів освіти про уповноважену особу закладу, контактні телефони організацій та установ, служб підтримки постраждалих осіб, до яких слід звернутися у випадку домашнього насильства (поліція – 102, Національна дитяча «гаряча лінія» - 0-800-500-333, Національна «гаряча лінія» з протидії домашньому насильству -116-123, 0-800-500-225 та 116-111)

У разі виявлення фактів насильства

Крок 1. Організація соціально-психологічного супроводу постраждалого, надання медичної допомоги (у разі потреби). Дотримання принципу конфіденційності.

Крок 2. Протягом доби за допомогою телефонного зв’язку, електронної пошти інформувати уповноважений підрозділ органу Національної поліції, службу у справах дітей, територіальний відділ освіти.

Крок 3. Фіксування необхідної інформації в журналі реєстрації фактів виявлення (звернення) про вчинення домашнього насильства та насильства за ознакою статі (закладу освіти) за формою згідно з додатком 3 Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству  і  насильству за ознакою статті затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 №658.

 

Крок 4.  Організація корекційної роботи психологічної служби, соціально-педагогічний супровід з жертвою та її кривдником.

18.10.2021

01.09.2021

НАКАЗ

 

Від

04.09.2021

65

 

НАКАЗ

 

 

Про заходи щодо запобігання
та протидії булінгу в 2021-2022 н.р.

 

 

Відповідно до абзацу дев’ятого частини першої статті 64 Закону України «Про освіту», згідно з пунктом 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 р. №630 (із змінами), наказу Міністерства освіти і науки України від 26.02.2020 № 293 «Про затвердження Плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти» та з метою підвищення ефективності діяльності щодо запобігання та протидії булінгу, створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти

 

НАКАЗУЮ:

          1. Забезпечити створення у ДНЗ №45 безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі, шляхом реалізації плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу.

          2. Розробити, затвердити та оприлюднити план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в ДНЗ №45 (додаток 1).         

          3. Створити комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) у складі:

голова комісії: Мазуренко Г.Ф., завідувач

члени комісії:   Вовк В.П., вихователь-методист

                          Дяченко В.М., практичний психолог

                          Тесля Л.Ф., вихователь, голова ПК

          4. Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування):

       4.1. Розглядати заяви про випадки булінгу (цькування) учасників освітнього процесу та видавати рішення про проведення розслідування.

       4.2.  Скликати засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживати відповідних заходів реагування.

       4.3. Забезпечувати  виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг учасникам освітнього процесу, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування).

       4.4. Повідомляти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування).

       4.5. Забезпечувати на веб-сайті відкритий доступ до такої інформації та документів: правила поведінки учасників освітнього процесу; план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню); порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування); порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування)  та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

          5. Вихователям, спеціалістам:

       5.1.  Забезпечувати здобувачам освіти захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.

       5.2. Повідомляти керівництво про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

       5.3 Сприяти керівництву у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування).

       5.4. Виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування).

          6. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

 

 

Завідуюча : ___________________Г.Ф.Мазуренко

Додаток 1

ЗАТВЕРДЖЕНО

наказом по дошкільному

навчальному закладу

(ясла-садок) №45 «Теремок»

Черкаської міської ради від 04.09.2021р. №65

 

 

 

 

 

 

 

План заходів 

щодо запобігання та протидії булінгу ДНЗ №45 «Теремок»

 

№ з/п

Назва заходу

Цільова аудиторія

Термін виконання

Відповідальний

Інформаційно-профілактичні заходи

1.

Обговорення питання протидії булінгу на загальних батьківських зборах в ДНЗ №45 «Теремок»

Батьки здобувачів освіти

Травень

Завідуюча, практичний психолог

2.

Психолого-педагогічний тренінг для вихователів «Попередження насильства у сім’ї та дитячому колективі»

Педагогічний колектив

Вересень

Практичний психолог

3.

Буклет «Булінг – міф чи реальність!»

Педагогічні працівники, батьки здобувачів освіти

Жовтень

Вихователь-методист, практичний психолог

3.

Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом»

Педагогічний колектив

Лютий, березень

Практичний психолог

4.

Контроль стану попередження випадків боулінгу

Колектив закладу

Щоквартально, в разі необхідності

Завідувач

5.

Тренінгове заняття з елементами воркшопу «Булінг у дорослому колективі.Як запобігти мобінгу?»

 

Педагогічний колектив

Лютий

Вихователь-методист, практичний психолог

6.

Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню»

Педагогічний колектив

Лютий – березень

Вихователь-методист, практичний психолог

Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти

1.

Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків

Вихованці закладу

Упродовж року

Вихователі

2.

Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, занять, прогулянок та ігрової діяльності.

Вихованці закладу

Упродовж року

Вихователі

3.

Робота відео-залу. Перегляд мульт- та кінострічок відповідної спрямованості

Вихованці закладу

Упродовж року

Практичний психолог, вихователі

4.

Проведення заходів в ДНЗ №45 «Теремок» в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп боулінг»

Вихованці закладу, батьки

З 06.12. по 10.12.2021р.

Практичний психолог, вихователі

5.

Проведення заходів у рамках тематичного тижня «Тиждень дитячих мрій та добрих справ»

Вихованці закладу, батьки

Травень

Практичний психолог, вихователі

Психологічний супровід

1.

Створення бази інструментарію для діагностування напруги та тривожності в дитячих колективах

 

 

Практичний психолог

2.

Діагностування рівня напруги, тривожності в дитячих колективах:

-          спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти;

-          опитування (анкетування) учасників освітнього процесу;

-          психологічні діагностики емоційних станів вихованців.

Усі категорії учасників освітнього процесу

Упродовж року

Практичний психолог

3.

Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота.

Усі категорії учасників освітнього процесу

Упродовж року

Практичний психолог

Робота з батьками

1.

Психологічні консультації:

-           «Що таке булінг та як з ним боротися?»;

-          «Протидія цькуванню в дитячому колективі»;

-          «СТОП насильству в сім’ї»

Батьки вихованців

Упродовж року

Практичний психолог

2.

Повідомлення  на веб-сайті закладу на тему: «Булінг в дошкільному закладі»

Батьки вихованців

Вересень

Практичний психолог

3.

Інформаційна робота через веб-сайт закладу

Батьки вихованців

Упродовж року

Вихователь-методист

 

 

 


Download
Правила поведінки для дітей дошкільного віку від Світлани Гарбуз
Pravyla-povedinky-dlya-ditlahiv.pdf
Adobe Acrobat Document 1.0 MB

20.03.2020

"Віддай людині крихітку себе.

За це душа поповнюється світлом".

Л. Костенко

 

19 січня 2019 року набув чинності Закон України від 18.12.2018 року № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»

Так, Закон України «Про освіту» доповнено пунктом, яким передбачено, що  булінг  (цькування)  –  це діяння (дії або бездіяльність)  учасників  освітнього процесу, які полягають у систематичному   психологічному,  фізичному,  економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Булінг відрізняється від сварки  тим, що:

– він супроводжується реальним фізичним чи психологічним насиллям: жертву висміюють, залякують, б’ють, розповсюджують плітки, оприлюднюють особисту інформацію та фото в соціальних мережах;

– в ситуації завжди беруть участь три сторони: той, хто переслідує, той, кого переслідують, та ті, хто спостерігають;

– він негативно впливає на всіх учасників, на їхнє фізичне та психічне здоров’я;- може виникати спонтанно, коли несподівано для себе дитина опиняється або в ситуації переслідування, або приєднується до переслідувача;

– він повторюється багато разів, має систематичний характер. 

 

Яким буває булінг?  Цькування може мати різні форми: Фізичний булінг (штовхання, підніжки, бійки, стусани, нанесення тілесних ушкоджень). Вербальне цькування (обзивання чи глузування). Булінг стосунків— явище соціального вигнання — коли дітей ігнорують, не допускають до ігор та вечірок, або вони стають жертвами чуток чи інших форм публічного приниження.

Кібербулінг (приниження за допомогою Інтернету, мобільних телефонів та інших електронних гаджетів).  Кіберагресори створюють публікації, що принижують гідність жертв, відправляють їм повідомлення з погрозами, викладають фотографії і відео зі знущаннями. Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

• систематичність (повторюваність) діяння;

• наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

• дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

 

Крім цього, внесено відповідні доповнення до статей Закону «Про освіту», які визначають права та обов’язки засновника та керівника закладу освіти, педагогічних, науково-педагогічних і наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу здобувачів освіти та їхніх батьків. Зокрема, передбачено обов’язок засновника закладу освіти вживати заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу.

 

19 січня 2019 року набув чинності Закон України від 18.12.2019 року№ 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».

 

"Стаття 173-4. Булінг (цькування) учасника освітнього процесу

 

 

 

Булінґ (від англ. bully – хуліган, задирака, грубіян, «to bully» — задиратися, знущатися) – тривалий процес свідомого жорстокого ставлення, агресивної поведінки, щоб заподіяти шкоду, викликати страх, тривогу або ж створити негативне середовище для людини.

 

Керівник закладу освіти має забезпечувати створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:

• розглядати заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видавати рішення про проведення розслідування;

• забезпечувати виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);

• повідомляти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти. Передбачено також  зобов’язання закладу освіти забезпечувати на веб-сайті відкритий доступ до правил поведінки здобувача освіти в закладі освіти, плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу, порядку подання та розгляду заяв (з дотриманням конфіденційності) про випадки булінгу від здобувачів освіти, їх батьків.

Педагогічні працівники:

– мають право на захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;

– зобов’язані повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

Зміни щодо протидії булінгу внесено також до спеціальних Законів «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про професійну (професійно-технічну) освіту», «Про вищу освіту». Запроваджується адміністративна відповідальність за булінг. Так, доповненою статтею 173-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено, що булінг (цькування), що вчиняється стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин. Якщо цькування вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, то штраф становитиме від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин. Також передбачено, що неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів поліції про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до 20% заробітної плати.

 Хто провокує булінг в дитсадку?

 

Булінг серед дітей старшого дошкільного віку в ЗДО можуть спровокувати дорослі. Діти старшого дошкільного віку одразу сприймають ставлення авторитетних дорослих до інших і беруть це ставлення за зразок. Вони починають цькувати дитину чи дітей, якщо:

 

* педагог або помічник вихователя:

– зневажливо ставиться до дитини, яка часто плаче або невпевнена в собі

– ігнорує скаргу дитини на те, що її образили однолітки

– глузує із зовнішнього вигляду дитини

– образливо висловлюється про дитину чи її батьків

– проявляє огиду щодо фізичної або фізіологічної особливостей дитини

 

* батьки або члени сім’ї:

– б'ють та ображають дитину вдома

– принижують дитину у присутності інших дітей

– проявляють сліпу любов та виконують усі забаганки дитини

– ставляться до своєї дитини як до неповноцінної особистості, жаліють (неповна родина, дитина хвора або має відхилення в розвитку).

 

Як міняється поведінка дитини під час булінгу в ЗДО?

 

Дитина-жертва булінгу поводиться незвично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер така дитина:

 

вдома:

– не хоче одягатися вранці

– шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка

– просить батьків забрати її із дитячого садка раніше

– плаче, вигадує хворобу або в неї дійсно підвищується температура тіла, починають боліти голова, живіт

– не контактує з однолітками у дворі

– грає наодинці в парку

 

в дитячому садку:

– не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх, спільній самостійній художній діяльності тощо

– усамітнюється при будь-якій нагоді

– часто губить свої іграшки або речі

– бруднить чи псує одяг

– грає поламаними іграшками

– відмовляється на користь іншої дитини від головної ролі в театрілізації чи грі

 

– не має друзів у групі.

Порядок подання заяв про випадки булінгу в закладі та розгляд випадків булінгу


Згідно Закону України « Про освіту», розділ І, статті 25, 26 керівник навчального закладу:

– здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

– розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг;

– сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу;

– забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

– розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;

– забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого -педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);

– повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

Якщо дитина стала свідком булінгу в закладі освіти, передусім вона може розказати про це батькам, вчителю (вихователю), практичному психологу або безпосередньо керівнику.

Окрім цього, дитина може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда – Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей;

до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді;

Національної поліції України;

Центру надання безоплатної правової допомоги.

Якщо педагог або інший працівник закладу освіти став свідком булінгу, то він має повідомити керівника закладу незалежно від того, чи поскаржилась йому жертва булінгу чи ні.

Керівник закладу:

• Розглядає таке звернення та реєструє у журналі обліку звернень та повідомлень про жорстоке поводження з дітьми або загрозу його вчинення;

• З’ясовує усі обставин булінгу відповідно до Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення, затвердженого спільним наказом Міністерства соціальної політики України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства охорони здоров’я України № 564/836/945/577;

• Скликає засідання Комісії з розгляду випадків булінгу та окреслює подальші дії. До складу такої Комісії можуть входити педагогічні працівники, (у тому числі практичний психолог,) батьки постраждалого та булера, керівник закладу та інші зацікавлені особи. Якщо комісія визнала, що це був саме булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей. У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутися до органів Національної поліції України із заявою, про що керівник закладу освіти має повідомити постраждалого. Але за будь-якого рішення Комісії керівник закладу забезпечує психологічну підтримку усім учасникам випадку.

 

Рішення Комісії реєструється в окремому журналі, зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії. Психологічний супровід таких осіб здійснюють практичний психолог, соціальний педагог у взаємодії. 


ЗРАЗОК

Заяви від батьків дитини (або особи, що їх замінює), або педагога, який став об’єктом булінгу (цькування) з боку іншої особи

 

Голові Комісії з розгляду

питань булінгу (цькування)

Завідуючій ДНЗ №45

Мазуренко Г.Ф.

 _______________________

(ПІБ)

Домашня адреса_________

_______________________

_______________________

м.т.____________________

 

 

Заява

 

 

Я, ____________________, повідомляю про випадок, що стався з моєю дитиною, вихованцем (вихованкою) групи №___ або зі мною (назва посади).

Детальний опис ситуації (зокрема: що відбулося, як часто вона трапляється та настільки довго триває): ________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Прошу провести розслідування ситуації, що склалася.

 

 

 

 

Дата                                                                   Підпис


ЯКЩО ВАША ДИТИНА СТАЛА ЖЕРТВОЮ БУЛІНГУ?

- Подайте керівнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) щодо вашої дитини;

- Поясніть дитині, до кого вона може звернутися за допомогою у разі цькування (вчителі, керівництво школи, психолог, старші учні, батьки інших дітей, охорона).

Якщо вирішити ситуацію з булінгом на рівні школи не вдається – зверніться в поліцію!

ЯКЩО ВАША ДИТИНА АГРЕСОР?

- Відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається, з’ясуйте мотивацію її поведінки;

- Поясніть дитині, що за вчинення булінгу (цькування) наступає адміністративна відповідальність;

- Чітко і наполегливо попросіть дитину припинити таку поведінку; повідомте їй, що будете спостерігати за її поведінкою;

- Зверніться до шкільного психолога і проконсультуйтеся щодо поведінки своєї дитини під час занять;

- Дотримуйтесь рекомендацій комісії з розгляду випадків булінгу, якщо щодо вашої дитини

Пам’ятайте, дитина-агресор не зміниться відразу! Це тривалий процес, який потребує витримки і терпіння!

Держава звернула на це увагу

Наразі в багатьох державах світу питання протидії булінгу вирішується з допомогою держави. Не виключенням є і Україна. Наразі можна сказати, що в Україні прийнятий закон щодо протидії булінгу  і він успішно застосовуються.

Саме на цьому етапі можуть знадобитися всі зафіксовані випадки булінгу, про які ми казали вище. Саме вони можуть стати доказами для правоохоронних органів, в які потрібно звернутися щоб відстояти свою гідність та права.

Варто зазначити що в Україні є зареєстровані вироки суду, якими ініціаторів булінгу було визнано винними та притягнено до відповідальності.

Наразі Закон України передбачає адміністративну відповідальність, що карається штрафом від 850 грн до 1700 грн, або громадські роботи від 20 до 40 годин.

У разі повторного зафіксованого факту або цькування здійсненого групою лиць – від 1700 грн до 3400 грн або громадські роботи від 40-60 годин.

Варто зазначити що якщо ініціатор булінгу є дитина віком то відповідальність та покарання будуть нести її батьки. 

Окрім того штрафи у розмірі від 850 до 1700 грн та покараннями у формі виправних робіт на строк до 30 днів можуть бути застосовані до працівників навчальних закладів, що не протидіяли булінгу, або приховували його факт.

 Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00); 

Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000; 

Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500335; 

Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20; 

Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75; 

Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103; 

Національна поліція України 102.