Методичний вісник


 

 Методичну роботу в дошкільному навчальному закладі №45 "Теремок" надає вихователь-методист  Вовк Валентина Павлівна, а саме комплексний і творчий процес, що забезпечує практичне навчання вихователів різноманітним методам і прийомам роботи з дітьми.

 

Сильним і досвідченим є педагог,
який вміє аналізувати свою роботу
.

В. Сухомлинський

Методична робота у нашому дошкільному закладі містить цілісну систему заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації та професійної майстерності педагогів, розвиток творчого потенціалу кожного члена педагогічного колективу, а відтак - на досягнення позитивних результатів освітнього процесу.

Методична служба спрямовує свої зусилля на створення умов для безперервного підвищення теоретичного рівня і фахової кваліфікації педагогічних працівників та підвищення їхньої психолого-педагогічної компетентності.

Вихователь – методист контролює:
  стан навчально-виховної роботи в різних вікових групах;
  виконання освітніх програм, запровадження нових освітніх технологій;
  календарні плани та іншу документацію педагогів;
наявність і зберігання дитячих робіт;
  роботу педагогів щодо підвищення кваліфікації

Головна мета діяльності вихователя-методиста закладу:

науково-методичний супровід системи роботи в ДНЗ; 

організація підвищення рівня кваліфікації та професійної майстерності педагогічних працівників та розвиток їх творчої ініціативи;

втілення основних ідей реформування дошкільної освіти, реалізації завдань Базового копоненту дошкільної освіти через програму виховання і навчання дітей від двох до семи років "Дитина";

удосконалення змісту, форм і методів освітньо-виховної роботи шляхом використання інтерактивних технологій;

здійснення профілактики та корекції мовленнєвих вад у різних сферах життєдіяльності дитини.

Функції методичної служби ДНЗ:

прогностична (врахування перспектив розвитку закладу);

компенсаторна (надання педагогічним працівникам інформації);

інформаційно-корегувальна (спрямована на оновлення інформації та впровадження інформаційно-комунікативних технологій);

трансформаційна (відбір та методичне опрацювання сучасних наукових досягнень в галузі освіти та надання рекомендацій щодо їх використання педагогічними працівниками);

діагностична (систематичний моніторинг навчально-виховного процесу, а також професійного рівня педагогів);

моделююча (моделювання змісту, форм і методів підвищення фахової  кваліфікації педагогічних працівників);

інформаційно-аналітична (вивчення й узагальнення перспективного педагогічного досвіду з метою його застосування в навчально-виховному процесі та підвищенні професійного рівня педагогів);

організаційно-координувальна (координація діяльності  педагогічних працівників закладу);

соціальна (створення позитивного псиїологічного клімату в закладі);

взаємодіюча (взаємодія всіх служб, родин вихованців на реалізацію спільних завдань ДНЗ).

 

Інтерактивні форми підвищення кваліфікації педагогів:

Інтерактивні методи навчання сприяють підвищенню компетентності педагогів-дошкільників, вивченню, апробації та активному використанню ними сучасних освітніх технологій, формують прагнення до самоосвіти, саморозвитку, допомагають усвідомлювати свої професійні можливості та свою професійну цінність. Інтерактивна педагогічна взаємодія спрямована на заохочення до пошуку шляхів розв'язання проблеми, вдосконалення моделей поведінки, співпраці й педагогічної діяльності учасників цієї взаємодії. Кожен учасник інтерактивної педагогічної взаємодії стає рівноправною складовою навчального процесу. 

Використовуємо такі інтерактивні форми підвищення кваліфікації педагогів:

інтерактивні різновиди лекцій - лекція-бесіда, лекція-дискусія, лекція-консультація;

семінари-практикуми;

групові та індивідуальні консультації;

тренінги та майстер-класи;

мозкові та педагогічні штурми;

ділові ігри, круглі столи.

колективні перегляди