Методика ECERS-3 - оцінювання якості освтнього процесу в ЗДО 

Методика ECERS-3 – оцінювання якості освітнього процесу в ЗДО

 

На що звертатимуть увагу експерти

ECERS-3 охоплює широкий спектр потреб розвитку дітей. Автори методики визначили 6 шкал, які містять 35 параметрів. Кожен параметр має індикатори якості, яких у методиці 468.

Під час спостереження експерти оцінюватимуть зміст освітнього середовища, як педагоги застосовують наявні матеріали для всебічного та гармонійного розвитку дітей, як стимулюють їх до діяльності тощо. Експерти братимуть до уваги не лише організовані форми роботи, а й діяльність дітей протягом дня, оскільки значну частину знань і вмінь дошкільники засвоюють під час ігор та повсякденних практик. Тож головними для експерта під час спостереження за освітнім процесом та його умовами будуть такі акценти:

·        діяльність дітей, у якій вони беруть участь під керівництвом дорослих– чи отримують діти знання під час діяльності, чи сприяє вона розвитку дошкільників;

·        взаємодія між усіма учасниками освітнього процесу – як діти взаємодіють з однолітками, вихователями, іншими дорослими;

·        середовище з організованим простором – чим наповнені осередки, чи устаткування дає змогу дітям бути самостійними й використовувати свій час продуктивно;

·        умови праці – чи відповідає середовище, організоване для дітей, професійним потребам дорослих, які працюють із ними.

 

Як відбуватиметься експертиза

Головне завдання експерта – упродовж трьох годин спостерігати за організацією освітнього процесу, аналізувати та фіксувати відповідність чи невідповідність визначеним шкалам. Спостереження відбуватиметься в найактивнішу частину дня – у період, коли більшість дітей перебуває в середовищі. Тож винятком може стати початок та закінчення дня.

Зазвичай експерт спостерігатиме та фіксуватиме результати спостереження в першій половині дня – у період між 8:30 і 11:30 або з 9:00 до 12:00. Попередньо він може звернутися до педагогів, щоб уточнити, у який час ліпше провести спостереження.

Експерти під час спостереження не взаємодіятиме з дітьми, а лише оцінюватиме освітній простір і як у ньому діють дошкільники. Йому заборонено втручатися в те, що відбуватиметься навколо, відволікати педагога запитаннями чи коментарями.

 

Шкали і параметри методики ECERS-3     

Шкали

Параметри

Простір і вмеблювання

1.     Внутрішній простір

2.     Умеблювання для догляду, ігор і навчання.

3.     Облаштування групового простору для ігор і навчання.

4.     Місця для усамітнення.

5.     Візуальне оформлення простору, пов’язане з дітьми.

6.     Простір для розвитку великої моторики.

7.     Обладнання для великої моторики.

Повсякденні практики особистого догляду

8.     Споживання їжі.

9.     Туалетно-гігієнічні процедури.

10.       Здоров’язбережувальні практики.

11.       Бепека.

Мовлення та грамотність

12.       Допомога дітям у розширенні словника.

13.       Заохочення дітей до мовлення.

14.       Використання персоналом книжок у роботі з дітьми.

15.       Заохочення дітей до користування книжками.

16.       Знайомство з друкованим текстом.

Види навчально-пізнавальної діяльності

17.       Дрібна моторика.

18.       Мистецтво.

19.       Музика та рух.

20.       Кубики.

21.       Рольова гра.

22.       Природа/наука.

23.       Математичні матеріали та види діяльності.

24.       Математика в повсякденному житті.

25.       Розуміння зображених чисел.

26.       Сприяння прийняттю різноманітності.

27.       Правильне використання технологій.

Взаємодія

28.       Нагляд за діяльністю, пов’язаною з великою моторикою.

29.       Індивідуалізоване навчання.

30.       Взаємодія персоналу з дітьми.

31.       Взаємодія між однолітками.

32.       Дисципліна.

Структурування прграми

33.       Зміна діяльності (переходи) та час очікування.

34.       Вільна гра.

35.       Загальногрупові діяльності: гра та навчання.