Моніторинг освітньої діяльності

 

ОСВІТНІЙ МОНІТОРИНГ

у поточному 2023-2024 навчальному році

Download
Наказ "Про організацію та проведення моніторингового дослідження в закладі дошкільної освіти у 2023/2024 навчал
96 проведення моніторингу.pdf
Adobe Acrobat Document 631.4 KB

ОСВІТНІЙ МОНІТОРИНГ

у поточному 2022-2023 навчальному році

ЗВЕДЕНА ТАБЛИЦЯ ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ДОСЯГНЕНЬ ДІТЕЙ

ЗА ОСВІТНІМИ НАПРЯМАМИ У МЕЖАХ БАЗОВОГО КОМПОНЕНТА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

за 2022-2023 н.р. у дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) №45 «Теремок» Черкаської міської ради 

Download
зведена таблиця досягнень дітей ясельної
JPG Image 654.6 KB
Download
Зведена таблиця рівня готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі
Зведена таблиця рівня готовності дітей с
Adobe Acrobat Document 307.1 KB

ОСВІТНІЙ МОНІТОРИНГ

у поточному 2021-2022 навчальному році

ЗВЕДЕНА ТАБЛИЦЯ ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ДОСЯГНЕНЬ ДІТЕЙ

ЗА ОСВІТНІМИ НАПРЯМАМИ У МЕЖАХ БАЗОВОГО КОМПОНЕНТА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

за 2021-2022 н.р. у дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) №45 «Теремок» Черкаської міської ради 

Початковий моніторинг

Download
ЗВЕДЕНА таблиця 2021-2022 початковий.pdf
Adobe Acrobat Document 966.4 KB

ОСВІТНІЙ МОНІТОРИНГ

у поточному 2020-2021 навчальному році

Аналітична довідка моніторингу якості освіти дітей

дошкільного навчального закладу(ясла-садок) № 45 «Теремок»

Черкаської міської ради»

на кінець 2020/2021 навчального року

Download
Узагальнений моніторинг якості освіти тр
Adobe Acrobat Document 658.2 KB

Результати моніторингових досліджень сформованості різних компетенцій вихованців закладу освіти

за  І квартал 2020-2021 навчального року:

Download
Зведена таблиця за І кв 2021.pdf
Adobe Acrobat Document 432.8 KB

ОСВІТНІЙ МОНІТОРИНГ

у поточному 2019-2020 навчальному році

У поточному 2019-2020 навчальному році, як і у минулому, зміст освітнього процесу у вікових групах нашого закладу дошкільної освіти визначається такими нормативними документами:

1. Базовим компонентом дошкільної освіти (нова редакція), схваленого рішенням колегії Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 04.05.2012 протокол № 5/2-2, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22.05.2012 №615;

 

2. Освітньою програмою для дітей від двох до семи років «Дитина» Наук. кер. проекту – Огнев’юк В.О., авт. колектив: Бєлєнька Г.В., Богініч О.Л.Богданець-Білоскаленко Н.І. та ін.

Ці освітні програми відображають запити практиків з урахуванням кращих теоретичних і методичних рекомендацій, пропонують орієнтири змістового наповнення освітньої роботи з дітьми, націлюють педагогів і батьків на особистісний розвиток дітей за основними лініями розвитку та ставлять основний акцент на ігровій діяльності як провідному виді дитячої діяльності в дошкільному віці, незамінному засобі розвитку дитини.

З метою комплексної оцінки якості освіти кожної дитини в закладі, проводиться щоквартально моніторинг сформованості різних компетенцій, фізичного розвитку та музичних здібностей дітей.

Результати моніторингових досліджень сформованості різних компетенцій вихованців закладу освіти

за  ІІ квартал 2019-2020 навчального року:

Download
Зведена таблиця ІІ кв садові.pdf
Adobe Acrobat Document 336.3 KB
Download
Зведена таблиця по яслі І Ікв.pdf
Adobe Acrobat Document 201.0 KB

Результати моніторингових досліджень сформованості різних компетенцій вихованців закладу освіти

за  І квартал 2019-2020 навчального року:

Download
Зведена таблиця по яслі І кв.pdf
Adobe Acrobat Document 200.8 KB
Download
Зведена таблиця І кв садові.pdf
Adobe Acrobat Document 335.4 KB

Результати моніторингових досліджень сформованості різних компетенцій вихованців закладу освіти за  2018-2019 навчальний рік:

Довідка про результати педагогічного обстеження показників компетенцій, за ІІІ квартал 2018/2019 навчальний рік

Download
моніторинг довідка ІІІ квартал 2018-2019
Adobe Acrobat Document 1.7 MB

Результати моніторингових досліджень сформованості різних компетенцій вихованців закладу освіти

за  ІІІ квартал 2018-2019 навчального року:

Download
Зведена таблиця успішності по ДНЗ ІІІ кв
Adobe Acrobat Document 256.1 KB

Довідка про результати педагогічного обстеження показників компетенцій, за ІІ квартал 2018/2019 навчальний рік

Download
моніторинг довідка 11.pdf
Adobe Acrobat Document 502.0 KB

Довідка про результати педагогічного обстеження показників компетенцій, за І квартал 2018/2019 навчальний рік

Download
моніторинг довідка 1-квартал 2018-19.pdf
Adobe Acrobat Document 275.4 KB

Орієнтовна структура аналітичного звіту за результатами моніторингу рівня розвитку дошкільників та якості дошкільної освіти

№ з/п

Назва структурної частини звіту

Зміст структурної частини звіту

1.

Вступна частина

  • Сучасний стан проблем, що існують у дошкільній освіті, теоретичне обгрунтування окреслених проблем провідними вченими і фахівцями.
  • Актуальність проведення моніторингу якості дошкільної освіти та підстави для його проведення.
  • Мета, завдання, об'єкт, предмет дослідження.
  • Глосарій (перелік термінів, які використовуються у звіті, та їх визначення) - за потребою

 

2.

Основна частина

(аналіз результатів дослідження)

  • Короткий опис соціологічної складової моніторингу: вікові групи, кількість дітей, вік
  • Характеристика інструментарію дослідження.
  • Відомості про предмет та об'єкт дослідження.
  • Узагальнення, аналіз отриманих даних відповідно до критеріїв оцінювання (з таблицями, графіками, діаграмами). На таблиці, графіки, діаграми роблять посилання у тексті звіту. Назви таблиць, графіків, діаграм мають бути стислими і відображати їх зміст

 

3.

Висновки

Оцінка отриманих результатів роботи: рівня якості дошкільної освіти, сформованості життєвої компетенції дошкільників; аналіз слабких сторін, конкретних напрямків, над якими потрібно попрацювати, щоб підвищити якість освітньої роботи над розвитком компетенції кожної дитини (за потребою).

 

4.

Рекомендації

Рекомендації для практичного розв'язання проблем, які виникли в результаті моніторингу рівня розвитку дошкільників та якості дошкільної освіти

 

 

 

Результати моніторингових досліджень сформованості різних компетенцій вихованців закладу освіти за 2017-2018 навчальний рік:

 

Довідка

про результати педагогічного обстеження показників компетенцій,

за ІІІ квартал 2017/2018 навчального року

 

   Відповідно до річного плану роботи ДНЗ на 2017-2018 навчальний рік, з метою визначення рівня сформованості знань, умінь і навичок дітей в дошкільному закладі в період з 23.05.2018 року по 29.05.2018 року, були проведені контрольно-підсумкові заняття та педагогічна діагностика рівня компетентності дітей всіх вікових груп у розв’язанні пізнавальних та мовленнєвих завдань.

В результаті діагностики з’ясовано, що освітня робота з дітьми планується і проводиться відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, програми «Дитина», Інструктивно-методичного листа «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі», методичних рекомендацій щодо організації навчально-виховного процесу з дітьми старшого дошкільного віку та інших нормативних документів в галузі дошкільної освіти. Результати, отримані під час вивчення освітнього процесу у всіх вікових групах, свідчать про те, що робота ведеться на належному рівні. Процеси життєдіяльності протягом дня здійснюються відповідно до режиму дня, інтересів та запитів дітей.

У всіх групах створене доцільне розвивально-предметне середовище з відповідними осередками для проведення організованої та самостійної діяльності дошкільнят, яке забезпечує різні види їх активності.

За підсумками моніторингового дослідження в середньому по ЗДО:

·         високий рівень складає 33,6 %, що на 13,2% більше, ніж у І кварталі; 

·        середній — 65,9 %, що на 7,7% менше, ніж у І кварталі; 

·        низький — 0,5 % дітей, що на 5,5% менше, ніж у І кварталі.

Якщо надати характеристику успішності по віковим групам у порівнянні з І і ІІ кварталом 2017-2018 навчального року, то маємо такі показники:

 

№ групи

І квартал

ІІ квартал

ІІІ квартал

Різниця

(у %)

№3 (5-й р.ж.)

Голуб Н.П.

Биченко І.Г.

17,8%

27,7%

28,7%

+1%

№4 (6-й р.ж.)

Зімін-Талпе О.В.

Боднарюк В.Б.

10%

22,8%

35%

+12,2%

№5 (5-й р.ж.)

Журба Н.М.

Боднарюк В.Б.

38,2%

23%

38,2%

+15,2%

№6 (6-й р.ж.)

Швиденко А.В.

Тесля Л.Ф.

34%

44,7%

55,4%

+10,7%

№7 (4-й р.ж.)

Мельник І.В.

Роботько Н.О.

12%

13%

17%

+4%

№8 (6-й р.ж.)

Іванова Л.С.

Биченко І.Г.

4%

8%

36%

+28%

№9 (4-й р.ж.)

Безвершенко Л.Я.

Роботько Н.О.

23%

36,8%

21,7%

-15,1

№10 (4-й р.ж.)

Чигрик С.І.

Тесля Л.Ф.

24%

24,5%

36,4%

+11,9%

           

 

З таблиці видно, що майже в усіх вікових групах відсоток успішності збільшився, лише в групі №9 зменшився на 15,2% у порівнянні з ІІ кварталом і на 1,3%  зменшився у порівнянні з І кварталом. Причиною низької успішності стала в першу чергу низька відвідуваність протягом року вихованців групи №9.

 

За результатами моніторингу зроблено висновок:

 

Діти ІІ молодших груп №7, №9, №10 (вихователі Мельник І.В., Роботько Н.О., Безвершенко Л.Я., Чигрик С.І., Тесля Л.Ф..) мають елементарні уявлення про працівників дошкільного закладу, вміння виявляти повагу до мами та інших членів родини, розуміють значення доброзичливих слів; вміють разом гратися знаходити спільну мову, враховувати інтереси інших.

У дітей сформовані вміння брати участь у спільних з вихователем іграх; мають інтерес до ігор з дидактичними іграшками; дотримуються правил гри; позитивно сприймають партнера в грі; вміння взаємодіяти в сюжетах із 2-3 діючими особами та в самостійних іграх з іграшками.

Мають знання щодо визначення кількості предметів способом перелічування в межах 3;уміють утворювати числа 2 і3 способом додавання одиниці до попереднього числа; розрізняють геометричні фігури (кулю, куб, цеглину, квадрат,круг та використовують їх у конструюванні; вихованці груп №7, №10 вміють здійснювати елементарні операції з папером: складання аркуша навпіл, оформлення додатковими деталями; малюки груп № 7, №9, №10  добре вміють порівнювати, групувати та упорядковувати предмети, іграшки за кольором, величиною, довжиною, формою; розрізняють частини доби (день, ніч).

Відмічено, що діти ІІ молодшої групи №7  вміють адекватно будувати відповідь до поставленого запитання , вміють переказувати зміст добре знайомих казок; ІІ молодшої №9 – визначають перший звук у слові, групи №10 – вміють добре відгадувати загадки, придумувати слова з пестливими суфіксами, дають адекватні відповіді на запитання вихователя.

Проте, вихователями ІІ молодших груп не достатньо уваги приділяється роботі з формування у дітей звукової культури мовлення; не всі малюки вміють визначати перший звук у слові; правильно і чітко вимовляти всі звуки мови (голосні, приголосні,шиплячі, свистячі).

Причини: недоліки в плануванні та проведенні індивідуальної роботи з дітьми, які мають вади звуковимови; не відвідування дошкільного закладу без поважних причин; не відвідування за станом здоров’я.

Діти середньої групи №3, №5(вихователі Голуб Н.П., Биченко І.Г., Журба Н.М., Боднарюк В.Б.) мають уявлення про сезонні явища у природі, уявлення про зміни, що сталися у житті рослин, тварин; знають правила поведінки у природі; знають цифри в межах 5-ти, розрізняють предмети за кольором, формою, величиною, розрізняють геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник, чотирикутник).

Діти середньої групи №3:

·         правильно вживають слова-назви предметів та явищ навколишнього світу, дій, ознак, кількості;

·         розрізняють слова з близьким та протилежним значенням

·         вміють чітко, виразно говорити ;

·         правильно вживають наголос в словах;

·         використовують в мові узагальнюючі слова.

Діти середньої групи №5:

·         знають цифри в межах 5, утворюють число шляхом додавання 1 до попереднього числа;

·         правильно називають та розрізняють кольори;

·         вміють розрізняти предмети за кольором, формою, величиною та її параметрами (довжина, висота, ширина, товщина);

·       мають уявлення про зміни, що сталися в житті тварин та рослин взимку;

·       вміють визначати напрямки: вперед-назад, вгору-вниз, зліва направо, справа наліво;

·       вміють утворювати число шляхом додавання 1 до попереднього числа.

Проте, вихованці середніх груп не завжди вміють регулювати свою поведінку, існують проблеми щодо звуковимови у дітей; не вміють під час сумісної гри радитись один з одним та разом знаходити вихід із складних ситуацій, уникаючи конфліктів.

Причини:

·         не на достатньому рівні проводиться консультативна та роз’яснювальна робота з батьками гіперактивних дітей; не завжди вдало сплановано індивідуальну роботу з такими дітьми.

Причина: не відвідування дошкільного закладу без поважних причин; не відвідування за станом здоров’я.

Діти старших  груп № 4, №6, №8 (вихователі Зімін-Талпе О.В., Боднарюк В.Б., Швиденко А.В., Тесля Л.Ф., Іванова Л.С., Биченко І.Г.) мають елементарні уявлення про утворення слова із заданим звуком (звуками); розуміють термін "речення"; вміють складати прості речення з 2-6 слів за сюжетними малюнками, предметними картинками, з досвіду і т.п.; мають уявлення про елементарний звуко-буквений аналіз слів: послідовне називання звуків слова, викладання його з букв розрізної азбуки, називання букв; мають поняття про основний спосіб читання – злите прочитування двох букв, що позначають сполучення приголосного з голосним (злиття).

Діти старшої групи:

·         рахують в межах першого десятка і позначають кількість цифрою;

·         орієнтуються у розташуванні предметів у просторі;

·         мають знання про геометричні фігури;

·         виконують найпростіші усні обчислення;

·         вміють чітко діяти за словесною інструкцією вихователя;

·         оперують математичними термінами.

Проте, у окремих дітей виникають труднощі у складі числа в межах 10, лічба парами; не всі діти можуть виконувати усно прості арифметичні обчислення та розв’язувати елементарні математичні задачі; окремим дітям важко визначати голосні та приголосні звуки, злито прочитувати склади; словник дітей не завжди відповідає вимогам програми.

Причини:

·         недоліки в плануванні навчально-виховного процесу;

·         недоліки в проведенні то організації занять з математики та грамоти;

·         недоліки у плануванні індивідуальної роботи з дітьми з низьким рівнем розвитку.

РЕКОМЕНДОВАНО:

1.Вихователям всіх вікових груп:

1.1. Дотримуватись вимог  методично-інструктивного листа МОН України від 01.10.2002 №1/9-434, від 03.07.2009 №1/9-455 «Про планування освітнього процесу  в дошкільних навчальних закладах».

Термін: постійно 

1.2. Забезпечити виконання вимог до обсягу необхідної інформації, життєво важливих      умінь  і  навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відповідно до освітніх ліній

Термін: постійно.

1.3. Дотримуватись  структури та методики проведення занять з усіх розділів програми;

Термін:  постійно 

1.4. Систематично реалізовувати сплановану індивідуальну роботу з дітьми (низького, середнього рівня), застосовувати до них більш диференційований підхід.

Термін: постійно 

 

Вихователь-методист __________________ В.П.Вовк

Алгоритм проведення моніторингу якості дошкільної освіти в ДНЗ

1. Ретельно опрацювати лист МОН від 06.11.2015 №1\9-535 «Щодо визначення рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі» та Методичні рекомендації щодо оцінювання рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі.

2. Видати наказ про проведення моніторингу рівня розвитку дошкільників та якості дошкільної освіти у ДНЗ.

3. Скласти План проведення моніторингу рівня розвитку дошкільників та якості дошкільної освіти за станом на кінець 2016\2017 навчального року.

4. Розробити Критерії, що відповідають кожному з видів компетенцій, яких діти набувають у межах освітніх ліній.

5. Опрацювати Інструкцію до кваліметричної моделі оцінювання рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку.

6. Роздрукувати бланки Протоколів оцінювання рівня розвитку дитини (за кількістю дітей у групі).

7. Визначити основні методи педагогічного оцінювання рівня розвитку дитини та діагностичний інструментарій (дидактичні ігри, індивідуальні картки, предметні та сюжетні картинки, схеми, малюнки тощо).

8. Провести педагогічну діагностику рівня розвитку дошкільників за всіма освітніми лініями (у відповідності до визначених критеріїв).

9. Заповнити бланки протоколів на кожну дитину з результатами оцінювання її рівня розвитку.

10. Результати оцінювання занести у Програму та визначити сумарний кінцевий показник рівня розвиненості та вихованості кожної дитини.

11. Визначити кінцевий показник рівня виконання програми та БКДО у кожній віковій групі.

12. Визначити кінцевий показник виконання державних стандартів дошкільної освіти та якості надання освітніх послуг у ДНЗ вцілому.

13. Дані моніторингу занести у Зведену таблицю результатів моніторингу рівня розвитку дошкільників та якості дошкільної освіти у ДНЗ.

14. Скласти аналітичний Звіт за результатами моніторингу рівня розвитку дошкільників та якості дошкільної освіти у ДНЗ на кінець навчального року.

15. Видати наказ за результатами проведення моніторингу рівня розвитку дошкільників та якості дошкільної освіти у ДНЗ.