Якість дошкільної освіти визначається за численними параметрами, основними з яких є цілісний гармонійний розвиток дитини дошкільного віку та її готовність до початкової школи. Отримати цілісне уявлення про рівень розвиненості, вихованості і зіставити фактично досягнуті результати з очікуваними дає змогу кваліметричний підхід до організації моніторингу оцінювання якісних показників за допомогою кількісних балів (за методикою Г. Єльникової). Цей підхід сприяє створенню оптимальних умов для розкриття потенційних можливостей кожної дитини. Таке оцінювання може проводити як сам педагог, так і вихователь-методист дошкільного навчального закладу. Рекомендовано проводити оцінювання двічі на рік: перше оцінювання - на початку року у вересні-жовтні для корекції освітньої діяльності вихователя друге - у квітні-травні для визначення сумарного кінцевого показника розвиненості дитини, а також невикористаних резервів розвитку дитини. У відомстві наголошують, що використання кваліметричної моделі оцінювання розвитку дитини можливе лише за наявності комп'ютера та за бажанням колективу дошкільного навчального закладу.

Кваліметричний підхід до оцінки розвитку дошкільника, або Чого досяг Петрик Веселка

Як провести індивідуальну психологічну діагностику старшого дошкільника за 10-15 хвилин? Про це дізнайтеся з методичних рекомендацій «Моніторинг якості дошкільної освіти: кваліметричний підхід до оцінки розвитку дитини».

 

Згідно з листом Міністерства освіти і науки України «Щодо визначення рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі» від 06.11.2015 № 1/9-535 дошкільним навчальним закладам рекомендовано проводити моніторинг якості освітнього процесу з використанням кваліметричної моделі, електронний варіант якої передбачає введення в програму цифрових даних.

Упровадження електронного варіанту кваліметричної моделі оцінювання рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку є безперечним досягненням у моніторингових дослідженнях у дошкільному закладі. Проте під час користування цією моделлю у багатьох педагогів виникають запитання: за якими показниками та критеріями слід оцінювати розвиток дошкільників та як переводити отримані результати в бали?

 

Відповіді на ці запитання — у методичних рекомендаціях «Моніторинг якості дошкільної освіти: кваліметричний підхід до оцінки розвитку дитини», які нещодавно видало Цифрове видавництво MCFR. Їх авторами є кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України Ірина Карабаєва та шеф-редактор методичних видань MCFR: Освіта Наталія Савінова.

 

У методичних рекомендаціях описано експрес-діагностичні методики оцінювання якісних показників розвитку старшого дошкільника, що орієнтовані на зміст освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти, а отже й на будь-яку з чинних комплексних програм розвитку дитини дошкільного віку. Крім того, наведено алгоритм оброблення результатів моніторингу за допомогою електронного варіанта кваліметричної моделі оцінювання рівня розвитку дитини та створення комплексного портрету дитини, який засвідчує рівень якості наданої їй освіти.

 

Особливу цінність мають діагностичні матеріали для проведення моніторингового дослідження — картки до запропонованих методик, бланки та зразки заповнення протоколів оцінювання рівня сформованості основних компетенцій дошкільника.

 

Аби читачі змогли осягнути весь процес визначення рівня сформованості компетенцій дитини, проходить він на прикладі такого собі Петрика Веселки — вихованця старшої групи, хлопчини жвавого, допитливого, ініціативного, проте з непростим характером. Тож опис експрес-діагностик особливостей індивідуального розвитку дошкільника є доволі наочним, простим і зрозумілим.

 

Ознайомитися зі змістом методичних рекомендацій можна за посиланням.

 

Слід зауважити, що методичні рекомендації схвалено для використання в дошкільних навчальних закладах комісією з дошкільної педагогіки і психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН від 22.06.2016 № 21/12-Г-404).

 

                                          

                                    Матеріали взяті із сайту:

За матеріалами сайту "Педагогічна преса"    http://pedpresa.ua/

Write a comment

Comments: 3
  • #1

    Басенко Оксана (Saturday, 15 December 2018 12:32)

    Дуже гарна модель. Хочу запропонувати для використання в колективі.

  • #2

    Світлана Сажина (Wednesday, 22 July 2020 12:02)

    Яким чином можна отримати дану програму? Дуже цікаво і зручно!

  • #3

    Наталія (Saturday, 22 May 2021 15:39)

    Програма для моніторингу за кваліметричної моделі