28.02.2023

Методичні рекомендації щодо оформлення національних куточків у групах ЗДО

Національний куточок у групі має бути розташований у світлому, зручному для огляду місці, бути візуально відокремленим від ігрових центрів. Експозиція національного куточка не повинна бути перенавантаженою та застиглою, вона має змінюватися, поповнюватися. Важливим критерієм національного куточка є його естетичне оформлення.

Крім предметів, виробів національного мистецтва, що подані в пам’ятках нижче, в експозицію можна включати вироби, які виготовляли та використовували в народі відповідно до обрядових циклів (осіннього, зимового, весняного, літнього). Наприклад:

-         осінній цикл: свято врожаю – кошик із фруктами, овочами;

-         зимовий цикл: Різдвяні свята – «зірка» з дерев’яної обичайки; на стіл кладуть сіно, зерно, сніп-дідух (пропоновані рекомендації визначені у матеріалах А. Богуш).

-         Весняний цикл «Свято першого жайворонка» - фігурки випечених із солоного тіста жайворонків та голубів; «Вербна неділя» - вербові гілочки, прикрашені квітами, стрічками тощо.

У національному куточку можна ставити букет з квітами.

Зміни в експозиції національного куточка можуть бути повязані  пізнавальною темою тижня з народознавства.

         Тема «Українська хата» - макет української хати; «Птахи-символи» - лелека-іграшка.

         «Український віночок», «Український одяг» - зразки віночків зі стрічками. Важливо зазначити, що віночки дівчата зберігали у скрині, не носили їх щодня, а вдягали на свята, тому бажано, щоб і в куточку його викладали або вивішували лише у святкові дні, а також протягом тематичного тижня ознайомлення дітей з національним одягом.

         Також предмети експозиції можуть змінюватися залежно від тематики занять з образотворчого мистецтва.

         У старшій групі доцільно виділяти регіональні особливості народного одягу, мистецтва, знайомити з народними умільцями свого регіону.

         Педагогам треба чітко розуміти, які посібники, матеріали зберігаються у шафах вихователя, який дидактичний матеріал необхідний для проведення занять, бесід тощо, а які вироби та посібники є експонатами національного куточка.

 

         Важливо зазначити, що коли відбуваються зміни в експозиції національного куточка, то на це обовязково треба звернути увагу дітей. Вихователеві необхідно обговорити ці зміни з дітьми, пояснити, з чим вони повязані, детальніше розглянути нові предмети тощо. Такі спостереження та бесіди щодо змін, а експозиції обовязково плануються вихователем заздалегідь і фіксуються у перспективному та прописуються в календарному планах.

 

Пам’ятка

 

Національний куточок у молодшій групі

 

·        Ляльки – дівчинка і хлопчик – у національному вбранні.

·        Вироби народних промислів України:

-         посуд: миска, полумисок, горщик, макітра, глечик, куманець, барильце, горнятко (посуд можна ставити на рушник-стирок, на святковий рушник у дні свят);

-         іграшки;

-         музичні дитячі народні інструменти – яворівська сопілка, дзиґа, свищики (різної форми);

-         писанки (виставляють напередодні Великодніх свят).

·        Альбом «Українські казки», у якому розміщуються ілюстрації до народних казок (ілюстрації з казок поповнюються поступово).

·        Макет подвіря з українською хатою, спорудами для свійських тварин та фігурки тварин.

Виставляється по 1-2 предмети кожного виду виробу, протягом року змінюються на інші або змінюються на такі самі вироби, але з іншим розписом тощо.

·        Дидактичні ігри, наприклад, «Збери з частин ціле» (іграшки).

 

 

Пам’ятка

 

Національний куточок у середній групі

 

1.  Ляльки – дівчинка і хлопчик – у національному вбранні.

·        Вироби народних промислів України:

-         посуд: миска, полумисок, горщик, макітра, глечик, куманець, барильце, горнятко (посуд можна ставити на рушник-стирок, на святковий рушник у дні свят);

-         іграшки;

-         музичні дитячі народні інструменти – яворівська сопілка, дзиґа, свищики (різної форми);

-         писанки (виставляють напередодні Великодніх свят).

·        Альбом «Українські казки», у якому розміщуються ілюстрації до народних казок (ілюстрації з казок поповнюються поступово).

Виставляється по 1-2 предмети кожного виду виробу, протягом року змінюються на інші або змінюються на такі самі вироби, але з іншим розписом тощо.

·        Дидактичні ігри (орієнтовний перелік): «Знайди за назвою український посуд», «Збери з частин ціле» (розбилася таця, свищик-іграшка тощо), «Що зайве?» (народні та сучасні народні інструменти; народний та сучасний одяг) тощо.

·        Дидактичний фотоальбом «Наше місто Черкаси».

 

 

Пам'ятка

 

Національний куточок у старшій групі

 

-         Мапа України або її макет.

-         Ляльки – дівчинка і хлопчик – у національному вбранні.

·        Вироби народних промислів України:

-      посуд: миска, полумисок, горщик, макітра, глечик, куманець, барильце, горнятко, таріль, таця (посуд можна ставити на рушник-стирок, на святковий рушник у дні свят);

-      іграшки;

-      музичні дитячі народні інструменти – яворівська сопілка, дзиґа, свищик, скрипка;

-      писанки (виставляють напередодні Великодніх свят).

-         Виставляється по 2-3 предмети кожного виду виробу, протягом року змінюються на інші або змінюються на такі самі вироби, але з іншим розписом тощо.

-         Дидактичний фотоальбом «Україна – наша держава», «Київ – столиця України», «Черкаси – рідне місто».

-         Альбом «Українські казки», у якому розміщуються ілюстрації до народних казок, персонажі народних казок (ілюстрації з казок поповнюються поступово).

-         Виставляється по 1-2 предмети кожного виду виробу, протягом року змінюються на інші або змінюються на такі самі вироби, але з іншим розписом тощо.

·        Дидактичні ігри (орієнтовний перелік): «Знайди за назвою український посуд», «Збери з частин ціле» (розбилася таця, свищик-іграшка тощо), «Що зайве?» (народні та сучасні народні інструменти; вироби народних промислів), «Дорогами України» (робота з мапою України) тощо.

-         У вихователів обов’язково повинні зберігатися у шафі тематичні папки або альбоми:

-         «Державні символи України» (на звороті кожного символу надруковані орієнтовні бесіди з дітьми про цей символ);

-         «Національні символи України» (хліб, рушник, віночок, калина тощо);

-         «Визначні дати України» (ілюстрації, які відображають святкові події, можна виставляти у куточку напередодні святкування цих дат);

-         «Митці України»;

 

-         портрети Тараса Шевченко, Лесі Українки та інших (вивішуються у національному куточку в дні народження та вшанування пам’яті видатних діячів, прикрашаються рушником – покутником).

07.02.2021

ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

 

Шановні педагоги!

Пандемія COVID-19 у світі зумовила пошук нових і трансформацію вже існуючих методів, форм та засобів навчання здобувачів освіти. Не винятком стала й дошкільна освіта.

Пропонуємо Вам рекомендації щодо забезпечення якості дошкільної освіти України в умовах карантину.

 

(Рекомендації розроблено згідно з чинними документами ВООЗ, МОЗ і МОН України, що регулюють процес організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти).

 


на 2019-2020 навчальний рік

Download
Інструктивно-методичні рекомендації
Інструктивно-методичні рекомендації "Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році"
5d245888c6e19971832442.pdf
Adobe Acrobat Document 537.1 KB